اطلاع رسانی
1397/7/19 پنجشنبه
دکتر زمانی: دانشجویان دانشگاه پیام نور دیگر مشکل پرداخت شهریه ندارند

.

دانشجویان دانشگاه پیام نور دیگر مشکل پرداخت شهریه ندارند

رئیس دانشگاه پیام نور کشورگفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور دیگر مشکل پرداخت شهریه ندارند

دکتر محمدرضا زمانی با اشاره به برگزاری بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی پیام نور دوشنبه هفته آینده در کرمانشاه برگزار می شود، گفت: در این دوره ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو دختر و پسر در ۶ محور جداگانه از هر سه مقطع شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه،دانشگاه پیام نور، بزرگترین دانشگاه دولتی کشور است، گفت: حدود 400 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکتری داریم که در همه رشته ها به جز پزشکی هستند و کار آموزش، پژوهش و بررسی طرح های دانشجویی را چهار هزار عضو هیئت علمی این دانشگاه اجرایی می کنند.

دکتر محمدرضا زمانی، با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار کارمند مجموعه دانشگاه را از لحاظ اداری در این دانشگاه کارهای پشتیبانی را انجام می دهند که در حدود 500 مرکز و واحد پراکنده شده اند، اضافه کرد: در منطقه های کمتر برخوردار و حتی مناطق استراتژیک هم واحدهای این دانشگاه فعال است.

وی با تاکید بر اینکه در 20 کشور جهان مرکز، واحد و نمایندگی این دانشگاه فعال است، اظهارداشت: علت این گستردگی در داخل و حضور در خارج به این خاطر است که این دانشگاه بر بستر الکترونیک فعال است که برای همه رشته ها و مرکزها، یک نمونه آموزش می بیند و محتوای آموزش همه یکسان است و امتحان هم یکنواخت، اجرا شده و در مجموع سه میلیون نفرآزمون در کشور به شکل همزمان برگزار می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به اینکه چندین هزار محتوای الکترونیکی در سیستم این دانشگاه فراهم شده است، افزود: جایگزینی محتوای الکترونیکی به جای محتوای کاغذی را در اولویت خود قرار داده ایم.

دکتر زمانی گفت: غالب افرادی که به عنوان دانشجو در این دانشگاه حضور می یابند از فرصت شغلی بهره مند هستند و برای ارتقا آمده اند و بخشی از شهریه را خود دانشجو پرداخت می کند و به خاطر اینکه بسیاری از دانشجویان از اقشار متوسط هستند از این رو تسهیلاتی را فراهم کردیم که دانشجویان می توانند از آن استفاده کنند.

به گفته وی، پیش از این یک صندوق بود که وام به دانشجویان می داد اکنون ظرفیت آن یک و نیم برابر شده است و به خاطر محدودیت این صندوق، با چند بانک صحبت شد که یک بانک دستورالعمل اجرایی را صادر کرده و شهریه تمام دوران تحصیل را به شکل وام با بهره یک و چهار دهم درصد سود به دانشجو پرداخت می کند و دانشجویانی که به بانک می روند کارت مخصوص بانکی دریافت می کنند که به یک نفر ضامن برای اخذ این وام نیاز است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای خانواده های تحت پوشش و دانشجویان بی بضاعت را هم مواردی در نظر گرفته ایم که این افراد به بنیاد علوی معرفی می شوند و این بنیاد بلاعوض شهریه را پرداخت می کند، افزود: پیش از این دانشجویان برای تهیه کتاب مشکل داشتند و با اداره پست قرارداد بستیم و هر دانشجویی هر کتابی را بخواهد به شکل آنلاین وارد سایت می شود و با 20 درصد تخفیف کتاب را تهیه می کند و کتاب سپس تحویل پست می شود و کتاب حداکثر تا سه روز بعد در آدرس ذکر شده، تحویل دانشجو می شود.

دکتر زمانی گفت: هر دانشجویی برای هر واحدی باشد اما زمان امتحان به شهر دیگر می رود و کافی است که اطلاع رسانی کند که جابجا می شود و هر جا بخواهد امتحان می دهد، محل حوزه امتحانی وی را به آن محل تغییر می دهیم و از این رو رفت و آمد را برای دانشجویان حذف کردیم.

وی با اشاره به اینکه آمایش آموزش عالی مصوبه شورای انقلاب فرهنگی است در ماه رمضان امسال هم رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مسئله آمایش را پیگیری کردند، یادآور شد: دانشگاه پیام نور در ساختار، مراکز و واحدها از اسفند ماه گذشته آمایش را راه اندازی کرده است و در این آمایش در حال مطالعه هستیم که برخی اختیارات را با نظارت کامل به منطقه های مختلف ارائه کنیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با این اتفاق ستاد مرکزی، ستاد چالاک و سیاست گذار می شود و واحدهای استان قدرت مندتر ظاهر خواهند شد، تاکید کرد: فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر به مرکزیت شیراز، منطقه هفت پیام نور را تشکیل می دهند.

وی با یادآوری این مطلب که برخی مرکزها را تغییر هویت می گیرند و از این رو ساماندهی این 500 مرکز و واحدها در دستور کار قرار داده ایم، افزود: آمایش رشته ها هم در حال شکل گیری است و رشته های بین رشته ای که بازار کار دارد را تعریف خواهیم کرد و از رشته های سنتی خارج خواهیم شد چرا که دنبال تاثیرگذاری دانشگاه در جامعه هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیشترین تعداد دانشجوی خارجی را با نزدیک به سه هزار دانشجو هستند و افراد غیر ایرانی بیشتر در رشته های قرآنی به تحصیل مشغول هستند، تاکید کرد: در برخی از رشته ها، روز شنبه 21 مهرماه، آغاز تکمیل ظرفیت این دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه در کشور 150 سالن چندمنظوره ورزشی داریم، در خصوص عدم اطلاع رسانی در خصوص پیشرفت های علمی این دانشگاه هم گفت: اشکال از ماست که اطلاع رسانی خوبی در

خصوص جایگاه سیستم آموزشی پیام نور نداشته ایم.

دکتر زمانی با اشاره به برگزاری بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی پیام نور دوشنبه هفته آینده در کرمانشاه برگزار می شود، اضافه کرد: در این دوره 6 هزار و 500 دانشجو دختر و پسر در 6 محور جداگانه از هر سه مقطع شرکت می کنند







 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر