اطلاع رسانی
1398/2/28 شنبه
به میزبانی دانشگاه پیام نور فارس برگزار شد
سمينار مهارتهاي عشق ورزي در زندگي مشترك ويژه مديران روابط عمومي استان فارس

.

مدیران و کارشناسان روابط عمومی با مهارت های عشق ورزی در زندگی مشترک آشنا شدند

مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های اجرایی، شرکت های دولتی و خصوصی استان فارس ، با مهارت های عشق ورزی در زندگی مشترک آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس در دومین روز از هفته روابط عمومی، که با عنوان "روابط عمومی،امیدآفرینی، شور ونشاط در جامعه" نامگذ اری شده است، سمینار مهارت های عشق ورزی در زندگی مشترک با ارائه حمیدرضا شعبانی روانشناس و مشاور خانواده در دانشگاه پیام نور استان فارس برگزار شد.

درابتدای این نشست، مسعود عطایی رئیس انجمن روابط عمومی استان فارس با اشاره به برنامه های پیش بینی شده از سوی شورای هماهنگی روابط عمومی های استان و انجمن روابط عمومی، خواستار حضور پررنگ و فعال همکاران در برنامه های هفته روابط عمومی شد.

در ادامه این برنامه، شعبانی مدرس این کارگاه آموزشی  مهارت های عشق ورزی در زندگی مشترک، گفت: زن و مرد، تفاوت های روانشناختی دارند که این  تفاوت ها ریشه آن شکل ویژگی های مردان وزنان است.

وی افزود: متاسفانه علیرغم این تفاوت ها، برخی زوج ها در هنگام بیان خواسته ها واحقاق حق هایشان به دنبال شبیه کردن یکدیگر هستند.

وی افزود: تلاش برای شباهت سازی زوجین به یکدیگر نه تنها جذابیت ها را از بین می برد، بلکه موجب سرکوب خواسته ها و عدم مسئولیت پذیری زوجین، عدم ارائه توجه مورد نیاز زن به مرد و در نهایت اصطکاک در زندگی خواهد شد.

این مشاور خانواده در ادامه سخنان خود اظهارداشت: شناخت تفاوت های زن و مرد موجب می شود زوجین نحوه رفتار با یکدیگر را متوجه شده، از جانب داری ناحق جلوگیری کرده و از سوتفاهم ها پیش گیری کنند.

شعبانی در بخش دیگری از این کارگاه به شیوه های بروز احساسات در زن و مرد نیز اشاره کرد و اظهارداشت: مردان احساسات خود را دیر بروز می دهند درصورتی که زن ها برعکس احساسات خود را زود نشان می دهند. احساسات مردان کم و پرحجم است ولی زنان زیاد و سطحی است. مردان احساسات خود را به صورت عملی و فیزیکی نشان داده ولی زن ها به صورت گفت وگویی بیان می کنند.

این مشاور خانواده در ادامه کارگاه به بیان راهکارهای عملی برای ارائه محبت زوجین پرداخت که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

 

 

 

 

 


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر