اخبار برگزیده
1394/4/22 دوشنبه
نماینده فیروزآباد،قیروکارزین وفراشبند :دانشگاه پیام نور کمترین هزینه را برای دولت و مردم داشته است

.

نماینده فیروزآباد،قیروکارزین وفراشبند در مجلس:

دانشگاه پیام نور کمترین هزینه را برای دولت و مردم داشته است

*سهم ایران در تولید علم 1/57 درصد کل دنیاست


یک نماینده مجلس معتقد است: دانشگاه پیام نور علیرغم اینکه کمترین هزینه را برای مملکت و مردم داشته ، بیشترین بازده را در تولید علم وگسترش آموزش عالی ارائه نموده است.

مهندس نادر فریدونی در حاشیه برگزاری نشست بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه پیام نور شهرهای فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند اظهارداشت: دانشگاه پیام نور،دانشجو را منطقی ودر چارچوب ضوابط آموزشی بار می آورد به نحوی که دانشجو می بایست 70-80درصد فعالیت علمی اعم از تحقیق وپژوهش را خود انجام داده و با آمادگی بیشتری سرکلاس حاضر شود.

نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد:به دلیل شیوه مناسب آموزشی دانشگاه پیام نور و برگزاری آزمون های استاندارد متمرکز ، نمره 14-15 دانشجو در دانشگاه پیام نور از نمره 17-18 برخی دانشگاه های دیگر دارای ارزش بیشتری است چرا که این نمره با حساب وکتاب و به صورت واقعی و علمی به دانشجو داده شده است.

وی تصریح کرد: انتظار از دانشگاه ها قداست بخشیدن به علم،تولید علم وپژوهش و مهارت آموزی است که خوشبختانه این امر در دانشگاه پیام نور محقق شده است.

این نماینده مجلس خواستار توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور شد و یادآور شد: مسئولین محترم وزارت علوم به ویژه وزیر شخص وزیر علوم و دولت محترم باید از نظر کیفیت بخشی هرچه بیشتر به دانشگاه پیام نور اهتمام بیشتری ورزیده و اعتبارات بیشتری دراختیار این دانشگاه قرار دهند.

فریدونی در بخش دیگری از این گفت وگو اظهارداشت: دشمنان ما امروز از پیشرفت های خوبی که درحوزه های علمی و هسته ای حاصل شده، نگران و ناراحت هستند و بدین خاطر درصدد برنامه ریزی برای تضعیف حوزه علمی ما می باشند که در این رابطه باید دقت لازم داشته باشیم.


وی اضافه کرد: درحالی که جمعیت ایران اسلامی یک درصد جمعیت کل دنیا است، اما سهم ایران در تولید علم بیش از این میزان جمعیت و 1/57 درصد است.

گفتنی است در نشست مشترک دکتر قرائتی رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس و مهندس فریدونی نماینده مجلس شورای اسلامی، مسائل و مشکلات دانشگاه پیام نور شهرهای فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در حوزه های عمرانی،آموزشی و فرهنگی بررسی شد.


 



 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر