اخبار برگزیده
1395/12/25 چهارشنبه
ارائه جدیدترین دستاوردهای محققان در دهمین همایش ملی تخصصی آمار دانشگاه پیام نور در شیراز

.

ارائه جدیدترین دستاوردهای محققان در دهمین همایش ملی تخصصی آمار دانشگاه پیام نور در شیراز

دانشگاه پیام نور شیراز امروز میزبان اندیشمندان و محققان در دهمین همایش ملی تخصصی آمار دانشگاه پیام نور کشور بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور شیراز، در این همایش ملی جدیدترین تحقیقات و یافته های علمی اساتید ودانشجویان در قالب 204 مقاله شامل 120مقاله به صورت پوستر و 84 مقاله به صورت سخنرانی ارائه شد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس در آغاز این همایش ملی، برگزاری دهمین همایش ملی آمار در شیراز را به فال نیک گرفت و با اشاره به برخی از موفقیت های دانشگاه پیام نوراستان فارس، اظهارداشت: دانشگاه پیام نور یکی از بزرگترین دانشگاه های دولتی ایران است که وظیفه مهم آموزش 650هزار دانشجو را در بیش از 500 مرکز وواحد با شعار آموزش برای همه،همه جا وهمه وقت برعهده دارد.

دکتر قرائتی افزود: دانشگاه پیام نور به عنوان مولود انقلاب از سال 1367 تاکنون به ارائه خدمات آموزشی وپژوهشی با کیفیت به جامعه پرداخته است که دراین مسیر افتخارات متعددی نیز کسب کرده است.

وی اضافه کرد: این دانشگاه  علاوه براینکه جزء یک درصد دانشگاه های برتر جهان است، در سال گذشته در ارزیابی ISC جزء 10دانشگاه برتر کشور انتخاب شده است که در زمینه کیفیت آموزشی نیز در رتبه اول این ارزیابی قرار گرفته است.

وی، دانشگاه پیام نور را در عرصه های علمی، آموزشی،فرهنگی و ورزشی یک دانشگاه پیشرو و موفق عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: علاوه برکسب موفقیت های متعدد ورزشی و فرهنگی در سال اخیر، تیم کاراته دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور استان فارس در روزهای اخیر موفق به کسب مقام اول سوپرلیگ کاراته بانوان کشور شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس به برخی از اولویت های مهم دانشگاه پیام نور نیز اشاره کرد و یادآور شد: شعار امسال دانشگاه پیام نور ارتقاء کیفیت، ماموریت گرایی و کارآفرینی بود که خوشبختانه تلاشهای خوبی برای تحقق آن صورت گرفته است.

دکتر قرائتی درباره فعالیت های دیگر دانشگاه نیز اظهارداشت: با راه اندازی مرکز رشد هسته های فناور، ایجاد شاخه مرکز منطقه ای علوم وفناوری،انعقاد تفاهم نامه های علمی وپژوهشی با مراکزصنعتی و سازمان های اداری و همچنین با انتشار 3 مجله علمی،پژوهشی زمینه مناسبی برای توسعه و رشد فعالیت های پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور فارس برداشته شده است. وی خاطرنشان کرد: چندتن از اساتید دانشگاه پیام نور استان فارس جزء اساتید برتر و پژوهشگران نمونه کشور هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور شیراز نیزدر ابتدای این مراسم، حضور فرهیختگان واساتید رشته آماردانشگاه های کشور را در دانشگاه پیام نور را گرامی داشت و افزود: دانشگاه پیام نور شیراز از نظر امکانات آزمایشگاهی در سطح کشور حرف اول را می زند.

دکتر قاسم فروزانی افزود: در حال حاضر 12هزار دانشجو در 110رشته وگرایش در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که 32 عضو هیئت علمی شامل 4 استاد،6دانشیار و32 استادیار به همراه 400 مدرس مدعو وظیفه آموزش این دانشجویان را برعهده دارند.

وی همچنین یادآور شد: علاوه بر 87 رشته کارشناسی در حال حاضر20رشته کارشناسی ارشد و 3 رشته دکتری در دانشگاه پیام نورشیراز فعال است.

دکتر نرگس عباسی دبیر علمی این همایش نیزدر سخنانی اظهارداشت: پس از اعلام فراخوان همایش،  204 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که پس از بررسی مقالات دریافتی، مقرر شد 84 مقاله به صورت سخنرانی و 120 مقاله به صورت پوستر ارائه شود.

وی از حمایت های رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس و مرکز شیراز و مدیران این دانشگاه در امر برگزاری دهمین همایش ملی تخصصی آمار تشکر کرد.

دکتر سعادتمند، دبیراجرایی این همایش نیز گفت:  دهمین همایش ملی تخصصی آمار دانشگاه پیام نور با حمایت مرکز آمار ایران و تایید ISC و با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس برگزار شده است که د رآن اساتید دانشگاه های کشور ودانشجویان تحصیلات تکمیلی دراین همایش مقالات خود را ارائه نموده اند که آثار برگزیده در دو روز برگزاری این همایش ارائه خواهد شد.

وی افزود: در این همایش، دکترنعمت الهی رئیس انجمن علمی آمار، دکتر محمد پور عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر و دکتر یارمحمدی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تهران شرق و دکتر مقدسی زاده از پیشکسوتان رشته آمار نیز به عنوان میهمانان ویژه حضور دارند.

 

 

 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر