اخبار برگزیده
1394/6/11 چهارشنبه
طرح ضیافت اندیشه دانشجویی دانشگاه پیام نور در حرم مطهر شاهچراغ(ع) آغاز شد

.

طرح ضیافت اندیشه دانشجویی دانشگاه های استان فارس از سوی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نوراستان در حرم مطهر شاهچراغ(ع) آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، این برنامه سه روزه با هدف ارتقای سطح علمی و معنوی 160دانشجوی شرکت کننده از دانشگاه های استان فارس و سایر استانها درحال برگزاری است.

برگزاری کلاسهای آموزشی از جمله دوره های مرتبط با طب سنتی اسلامی،فضای مجازی، سیاست خارجی، برگزاری محفل انس با قرآن، شرکت در نمازجمعه و... از جمله برنامه های در نظرگرفته شده برای شرکت کنندگان دراین طرح است.

در مراسم افتتاحیه این طرح که با حضور حجت الاسلام شریفانی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان فارس و جمعی از مدیران دانشگاه پیام نور در سالن کوثر حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شده بود، دکتر عبدالرسول قرائتی رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس از برگزاری همایش بزرگ علمی بزرگداشت شاهچراغ(ع) در سال آینده خبر داد.

وی با ابراز رضایت از برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانشجویی در سومین حرم اهل بیت(ع)،یادآور شد: انعقاد تفاهم نامه صورت گرفته بین دانشگاه پیام نور و آستان مقدس احمدی ومحمدی(ع)، زمینه گسترش فعالیت های علمی و مذهبی خصوصاً انجام فعالیت های پژوهشی و بهره مندی از منابع غنی موجود در کتابخانه حرم مطهر رافراهم ساخته است.

قرائتی به اهمیت برگزاری طرح ضیافت اندیشه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح، ارتقای سطح علمی وعقیدتی دانشجویان است،اظهارداشت: با توجه به تحولات گسترده علم وتکنولوژی و همچنین هجمه های فرهنگی دشمنان علیه کشورمان، باید با زبان جدید و با تنوع بیشتری به تعمق مسائل فرهنگی،دینی واعتقادی جوانان بپردازیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس تصریح کرد: دشمنان امروز به شدت از گسترش انقلاب اسلامی می ترسند. آنان پس از شکست در جنگ های نظامی ، اقتصادی و حتی سیاسی علیه کشورمان، به صورت سازمان یافته با بکارگیری تکنولوژی های نوین تبلیغاتی خصوصاً شبکه های ماهواره ای به جنگ فرهنگی علیه کشورمان می پردازند که دراین راستا باید به روشنگری پرداخته و فنداسیون علمی وعقیدتی دانشجویان را محکم تر نماییم.

دکتر قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود دانشگاه پیام نور را بزرگترین دانشگاه دولتی کشور نام برد و اظهارداشت: دانشگاه پیام نور با شکستن سد کنکور و ایجاد زمینه مناسب تحصیل در نقاط محروم کشور،تاثیر گسترده ای در ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه داشته است.

وی اضافه کرد: این دانشگاه با رعایت تمام قوانین ومقررات وزارت علوم، کیفیت آموزشی را به نحو مطلوبی ارتقا بخشیده است. ارائه منابع استاندارد درکنار برگزاری آزمون های جامع ومتمرکز موجب ارتقای کیفیت آموزشی این دانشگاه شده که میزان بالای قبولی فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور در آزمون های تحصیلات تکمیلی و استخدامی خود نشان دهنده این سیستم آموزشی پویا و استاندارد است.

حجت الاسلام ثابت، مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان فارس نیز به عنوان مسئول برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانشجویی ،در سخنانی اظهارداشت: علیرغم فرصت کوتاه و انجام تبلیغات داخلی ،تعداد زیادی از دانشجویان از سراسر کشور برای شرکت دراین طرح اعلام آمادگی نمودند.

وی افزود:ضیافت اندیشه دانشجویی، یکی از برنامه های دوست داشتنی فرهنگی است که می تواند زمینه ساز ارتقای مبانی دینی وفرهنگی شرکت کنندگان باشد.

حجت الاسلام ثابت افزود:اگر فرهنگ ومبانی دینی تقویت شود دیگر جای نگرانی در مسائل اقتصادی و سیاسی داخلی وخارجی نخواهیم داشت.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان فارس از همه عوامل برگزاری این طرح دانشجویی تقدیر کرد و یادآور شد: علاوه بر دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان فارس،تولیت آستان مقدس احمدی ومحمدی(ع) خصوصاً معاونت پژوهشی این آستان،اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان و مجموعه دانشگاه پیام نور همکاری گسترده ای در امر برگزاری این طرح داشته اند.





منبع خبر:
روابط عمومی


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر