اطلاع رسانی
1397/2/31 دوشنبه
کارگاه آموزشی هوش مالی و فرصت های سرمایه گذاری در بازارهای مالی ایران در دانشگاه پیام نور

.

کارگاه کشوری هوش مالی و فرصت های سرمایه گذاری در بازارهای مالی ایران به میزبانی دانشگاه پیام نور فارس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، دراین کارگاه آموزشی که با حضور جمعی از اساتید ،دانشجویان و کارکنان دانشگاه پیام نور استان فارس و به صورت ویدئوکنفرانس در دانشگاه پیام نور سراسرکشور برگزار شده بود، شرکت کنندگان با بازار سرمایه و نحوه سرمایه گذاری دربورس آشنا شدند.
مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه دراین کارگاه آموزشی که توسط واحد کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور فارس با همکاری کارگزاری آگاه در شیراز برگزار شده بود، گفت: هدف از سرمایه گذاری در بورس،افزایش قدرت خرید و حفظ آرامش در آینده است.
مهدی طحانی با بیان این نکته که سرمایه گذاری در بورس باید با منابع مازاد شخصی فرد صورت گیرد،اظهارداشت: سرمایه گذاری دقیقا یک برنامه ریزی شخصی است که باید نیازهای کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت هر فرد در آن لحاظ شود.
وی افزود: علیرغم اینکه 50 سال از فعالیت بورس درکشور می گذرد اما هنوز بسیاری از مردم با این بازار سرمایه و فعالیت هزاران شرکت و صنعت فعال در بورس آشنایی ندارند.
مدرس این کارگاه ، شرکت در دوره های آموزشی، و مراجعه حضوری به کارگزاری ها و اخذ کد بورسی را برای شروع فعالیت در بورس مهم عنوان کرد و درعین حال به خانواده ها پیشنهاد کرد که برای فرزندان خود در شرکت های بورسی سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشند و سهام شرکت های بزرگ را از الان برای آنان خریداری کنند.
طحانی در پاسخ به این سئوال که باید کجا سرمایه گذاری کنیم؟ اظهارداشت: سرمایه گذاری در بورس شامل سرمایه گذاری در فرابورس،بورس کالا، بورس انرژی و... می شود که می توان سرمایه گذاری در شرکت های فعال در حوزه املاک و مستغلات،سرمایه گذاری در بازار آزاد، بازار طلا و سکه و... نیز داشت.
تاکید بر بررسی شرایط کلان اقتصادی، داشتن دیدگاه بلند مدت،پیگیری مداوم اخبار،جدی نگرفتن شایعات و بررسی روند رو به رشد شرکت ها از سوی فعالان بورس را ضروی دانست و یادآور شد: در خرید و فروش سهام باید با برنامه بود و ضمن دوری از عجله با تعقل اقدام کرد و به تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکی در زمان ورود به بازار پرداخت.
لازم به ذکر است در بخش دیگری از این نشست ،به سئوالات حاضرین توسط برگزار کنندگان کارگاه پاسخ داده شد










 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر