اطلاع رسانی
1395/8/3 دوشنبه
تسهیلات جدید دانشگاه پیام نور برای تحصیل داوطلبان کارشناسی در شهرهای فارس

.

رئیس دانشگاه پیام نوراستان فارس اعلام کرد:
تسهیلات جدید دانشگاه پیام نور برای تحصیل داوطلبان کارشناسی در شهرهای فارس
*جزئیات ثبت نام داوطلبان کارشناسی در تمام رشته های دانشگاه پیام نور شهرهای فارس

ثبت نام داوطلبان تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور شهرهای فارس آغاز و تا 24 آبان ماه ادامه دارد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس با اعلام این خبر، اظهارداشت: ثبت نام متقاضیان برای اولین بار به صورت حضوری در 44 مرکز وواحد دانشگاه پیام نوراستان فارس انجام می شود که متقاضیان در 1095 رشته ومحل می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.
دکتر قرائتی درباره شرایط ثبت نام نیزخاطرنشان کرد: کلیه متقاضیان اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1395 ثبت نام نموده و یا ثبت نام نکرده اند، می توانند در این فراخوان نام نویسی نمایند. همچنین داوطلبانی که در کنکور سراسری قبول شده و ثبت نام ننموده اند نیز مجاز به نام نویسی در این دوره می باشند.
وی مهلت ثبت نام در تکمیل ظرفیت وبدون آزمون کارشناسی دانشگاه پیام نور را 24 آبان ماه اعلام کرد وگفت: با توجه به مراجعات و درخواست‌های مکرر متقاضیان ورود به دانشگاه پیام نور و نیز مذاکرات دانشگاه با سازمان سنجش و آموزش عالی کشور مقرر شده است که داوطلبان در فرصت یاد شده از طریق مراجعه حضوری به دانشگاه های پیام نور، با در دست داشتن مدارک مربوط فرآیند ثبت نام و پذیرش را انجام دهند.
قرائتی افزود: پذیرش این دانشجویان برای نیم سال اول تحصیلی جاری است اما این فرصت برای آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی‌ماه موفق به اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی شوند، نیز فراهم است که بتوانند در رشته و یا رشته‌های تحصیلی مربوط متقاضی شوند و شروع کلاس‌های آنها از بهمن ماه خواهد بود. برای متقاضیان مشمول نظام وظیفه نیز معافیت تحصیلی صادر خواهد شد.
وی با بیان اینکه اطلاعات بیشتر برای ثبت نام و همچنین مدارک مورد نیاز در سایت دانشگاه پیام نور استان فارس(farspnu.ac.ir)قرار دارد، تاکید کرد: هر داوطلب منحصراً می‌تواند در یک گروه آزمایشی و یک کدرشته محل متقاضی شود و درصورتی که کد رشته محلی ظرفیتش در یک مرکز و واحد تکمیل شده باشد امکان ثبت نام داوطلب در مراکز دیگر استان و حتی استان‌های همجوار وجود دارد که بعد از گذراندن یک ترم تحصیلی دانشجو می تواند از طریق اخذ مهمانی به مرکز مورد نظر خود بازگردد.
دانشگاه پیام نور موجبات و امکان ادامه تحصیلات دانشگاهی برای علاقه‌مندان به ویژه در مناطق محروم را فراهم آورده و تربیت بخشی از نیروهای متخصص جامعه را بر عهده گرفته است .
دانشگاه پیام نور به‌عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور، در زمینه آموزش باز و مجازی رتبه دوم آسیا و ششم جهان را به خود اختصاص داده و طبق اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در سال 94، این دانشگاه جزو یک ‌درصد دانشگاه‌های برتر جهان است و از نظر فعالیت‌های پژوهشی در میان 63 دانشگاه جامع کشور، حائز رتبه‌ی نهم می‌باشد.
گفتنی است در حال حاضر نیز بیش از 45هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های پیام‌نور سطح استان فارس تحصیل می‌کنند که در سالجاری نیز 1400نفر از دانش‌آموختگان این دانشگاه درسطح استان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی سراسر قبول شده اند.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر