اطلاع رسانی
1396/6/11 شنبه
شرکت دانشجویان گرجستانی در دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی در شیراز

.

شرکت دانشجویان گرجستانی در دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی در شیراز  
به میزبانی دانشگاه پیام نور استان فارس آغاز شد
شرکت دانشجویان گرجستانی در دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی در شیراز

21 نفر از دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی از کشور گرجستان برای شرکت در دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی که به میزبانی دانشگاه پیام نور استان فارس برای مدت سه روز در شیراز برگزار خواهد شد، روز شنبه وارد این شهر شدند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس، در آیین استقبال از این دانشجویان اظهار داشت: دانشمندان و ادیبان بزرگی نظیر ملاصدرا، حافظ و سعدی در شیراز پرورش یافته اند که لازم است دنیا با این مفاخر علمی و ادبی و آثار آنها بیشتر آشنا شود.
دکتر عبدالرسول قرائتی افزود: با توجه به جایگاه علمی، ادبی و فرهنگی شیراز این شهر در سال 2017 از بین تمام شهرهای اسلامی دنیا به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام تعیین شد که این موضوع برای ما افتخاری بزرگ محسوب می شود.
وی ادامه داد: این شهر علاوه بر اینکه از یادمان های تاریخی ارزشمندی برخوردار است، قطب توریست درمانی کشور و کانون گردشگری هم محسوب می شود که باید از این ظرفیت در مسیر توسعه این شهر و استان فارس بهره گرفت.
وی، در بخش دیگری از مطالب خود به پیشینه دانشگاه پیام نور کشور اشاره و گفت: این دانشگاه در سال 1367و با هدف ارتقای سطح مهارت و کارآفرینی دانشجویان تاسیس شد و هم اینک مجهز به امکانات علمی و آموزشی مورد نیاز و یکی از مهم ترین دانشگاهاست.
رئیس دانشگاه پیام نور فارس، یکی از ویژگی های این دانشگاه را عدم حضور اجباری در کلاس دروس تئوری بیان کرد و افزود: به لحاظ شهریه و هزینه نیز این مرکز علمی در بین دانشگاه های کشور، کمترین شهریه را از دانشجویان دریافت می کند.
قرائتی، مدرک دانشگاه پیام نور را در جهان معتبر دانست و افزود: این دانشگاه جزو یک درصد برترین دانشگاه های دنیاست و در آسیا نیز مقام دوم را دارد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، امکان راه اندازی نمایندگی این دانشگاه در سایر نقاط جهان میسر است.
او گفت: دانشگاه پیام نور کشور، هم اکنون دارای بیش از چهار هزار عضو هیات علمی است که از این تعداد 250 نفر دارای رتبه پروفسوری هستند.
قرائتی، شمار دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه پیام نور فارس را بیش از 35هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: این دانشگاه 240 عضو هیات علمی دارد و علاوه بر این بیش از چهار هزار مدرس که در استخدام این دانشگاه نیستند با این مرکز علمی همکاری دارند.
به گزارش ایرنا، جمهوری گرجستان به مرکزیت تفلیس در هر 2 قاره اروپا و آسیا واقع شده یعنی در سر حد آسیای غربی و اروپای شرقی قرار دارد
گفتنی است دانشجویان شرکت کننده در این دوره دانش افزایی،علاوه برحضور درآرامگاه شعرا وادبای استان فارس در شیراز،از آثار مذهبی، تاریخی و فرهنگی این شهر نیز در طول 3 روز اقامت خود در شیراز دیدن می کنند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر