اطلاع رسانی
1395/7/3 شنبه
پیام رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدیدو نیز تقارن خجسته آن با هفته دفاع مقدس

.

31 شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه کشورمان است. دوران هشت ساله دفاع مقدس در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم، مثابه یکی از حساس ترین و بارزترین برهه های حیات راستین این ملت همچون نگینی تابناک، تا همیشه زمان بر تارک حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می درخشد.
هشت سال دفاع جانانه ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن منشأ غرور ملی پایان ناپذیری برای مردم سلحشور ایران گردید و باعث شد که توطئه مشترک شرق و غرب برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی های اسلام و انقلاب و کشور تبدیل شود. رشادت های جوانان برومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می توان هر دشمن خیره سری را ناکام ساخت.
این حادثه عظیم در یاد ها خواهد ماند و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را در نسل های بعدی انقلاب بر جای خواهد گذاشت.
بی شک تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید نوید بخش سال تحصیلی سرشار از موفقیت برای عاشقان علم وادب است.
خداوند را سپاس می گوییم که به ما فرصت داد با آغاز مهر 95، بار دیگر در وادی دانش وآگاهی گام نهاده تا میزبان شما علم آموزان در دانشگاه پیام نور استان فارس باشیم. حضور و مقدم دانشجویان جدیدالورود گرامی را ارج نهاده و از طرف همه خدمتگزاران دانشگاه پیام نور ، دستان گرم وپرتوان شما آینده سازان ایران اسلامی را به گرمی می فشاریم و تلاش داریم زمینه های مناسب برای تحصیل شما جوانان و سرمایه های ارزشمند میهن اسلامی در44مرکز وواحد دانشگاه پیام نور فارس فراهم نماییم.
دنیاى امروز دنیاى علم است. بدون شک علم و ایمان دو بالى هستند براى تعالی انسانها و شکوفا نمودن وجود انسان براى رسیدن به کمال .
علم آموزی که در روایات واحادیث بر اهمیت آن بسیار تاکید شده است به عنوان یک کلید ومفتاح برای موفقیت های فردی واجتماعی خواهد بود چراکه درصورتی که علم با خلوص نیت همراه شود موجبات رشد وپیشرفت جامعه اسلامی را فراهم خواهد ساخت.
حضرت علی (ع) می فرمایند : "کمال دین در تحصیل علم و عمل به آن است و بدانید که طلب علم از تحصیل مال واجب تر است چه آنکه مال رزق مقسوم و تضمین شده است که عادل یکتا آن را در میان شما قسمت کرده و به زودی به عهد خود وفا می کند لیکن دانش گوهر گرانبهای مخزون و مستور در کانون سینه دانشمندان است پس برای به دست آوردن آن در تحصیلش بکوشید."
تقارن بهار علم و معرفت با هفته دفاع مقدس که فضای کشور به یاد و خاطره شهیدان سرافراز و ایثارگران قهرمان متبرک است، فرصت مغتنمی برای تجدید عهد و پیمان و ترسیم مسیر حرکت و پیشرفت بسوی اهداف مقدس اسلام و انقلاب و کشور است.
در مهر ماه 95 همچون سالهای گذشته، ارتقا سطح کیفیت آموزشی در کنار افزایش رضایتمندی دانشجویان و ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان با جدیت دنبال خواهد شد.
از دانشجویان عزیز نیز انتظار می رود از فرصت به دست آمده جهت تحصیل در این دانشگاه برای علم آموزی و خودسازی معنوی،نهایت استفاده را برده و در دوران تحصیل خود در کنار علم وتحقیق ، به معنویات و تهذیب نفسانی بر مبنای آموزه های قرآنی نیز توجه جدی نمایید وبا تقویت روحیه کاروتلاش خود را برای پذیرفتن مسئولیت های خطیر جامعه مهیا ساخته و دانشگاه را به داشتن فارغ التحصیلانی متخصّص وکارا مفتخر سازید.
لازم است تمامی عوامل و دست اندرکاران در مجموعه دانشگاه پیام نور استان فارس همت گماشته و بتوانند در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل در دانشگاه پیام نور با ارتقای کیفیت ، ماموریت گرایی و کارآفرینی نهایت سعی و تلاش خویش را به انجام برسانند.
امید داریم باهمت وتلاش اساتید و دانشجویان،ایران اسلامی همچون گذشته طلایه دار فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی درجهان و و ادامه دهنده راه شهدای هشت سال دفاع مقدس خواهند بود. ان شاءا...
ارزش انسان ز علم و معرفت پیدا شود بى هُنر گر دعوى بیجا کند رسوا شود
در مسیر زندگى هرگز نمى افتد به چاه با چراغ دین و دانش گر بشر بینا شود

دکترعبدالرسول قرائتی
مهرماه 1395


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر