اطلاع رسانی
1395/5/21 پنجشنبه
جزئیات ثبت نام داوطلبان کارشناسی بدون آزمون در دانشگاه پیام نور شیراز وشهرهای فارس

.

جزئیات ثبت نام داوطلبان کارشناسی بدون آزمون در دانشگاه پیام نور شیراز وشهرهای فارس  

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس اعلام کرد:
جزئیات ثبت نام داوطلبان کارشناسی بدون آزمون در دانشگاه پیام نور شیراز وشهرهای فارس
*تحصیل در بزرگترین دانشگاه دولتی کشور حتی بدون شرکت در کنکور

ثبت نام در 120 رشته کارشناسی بدون آزمون دانشگاه پیام نور در 44 شهر فارس از روز شنبه 23 مردادماه آغاز می شود.
رییس دانشگاه پیام نور استان فارس با بیان اینکه این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی ایران، شرایط مناسب برای تحصیل همه طالبان علم و دانش را حتی بدون شرکت در کنکور فراهم آورده است، اظهار داشت: داوطلبان حداکثر تا 28 مردادماه می توانند به سایت اینترنتی سازمان سنجش و یا برای استفاده از خدمات مشاوره ای و ثبت نام حضوری به مراکز وواحدهای دانشگاه پیام نور شهرهای فارس مراجعه نمایند.
دکتر قرائتی با بیان برخی از امتیازات دانشگاه پیام نور خصوصاً برای کارمندان،شاغلین و همچنین علاقمندان به دانش، یادآور شد: علیرغم برخی اظهارنظرها، دانشگاه پیام نور دانشگاهی سخت نیست بلکه یک دانشگاه منعطف و پویا است که سیستم آموزشی نیمه حضوری با منابع کامل وبه روز و آزمونهای استاندارد دارد که امکان فارغ التحصیل شدن دانشجوی مقطع کارشناسی در طول 2 سال و 9 ماه نشان دهنده انعطاف آن و قبولی اکثریت فارغ التحصیلان این دانشگاه در آزمونهای مقاطع تحصیلات تکمیلی،آزمونهای وکالت و استخدامی نشان دهنده کیفیت بالای آموزشی این دانشگاه است.
وی یادآور شد: در همه مراکز وواحدهای دانشگاه پیام نور در شهرهای فارس، مشاوره رایگان به داوطلبان ارائه و به صورت رایگان نیز ثبت نام صورت می گیرد. همچنین داوطلبان می توانند از طریق سامانه پرسش وپاسخ دانشگاه به نشانی p.farspnu.ac.ir وهمچنین از طریق پیامک به شماره 3000302302 و شماره شبکه اجتماعی 09177183275 سئوالات و موارد ابهامی خود را مطرح و پاسخ لازم دریافت نمایند.
وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور یک دانشگاه دولتی است که کلیه قوانین و آیین نامه های وزارت علوم را اجرایی کرده است، یادآور شد: به فارغ التحصیلان این دانشگاه، مدرک معتبرمورد تایید وزارت علوم و قابل ترجمه درخارج از کشوراعطا می شود که این مدرک دارای ارزش استخدامی در تمام دستگاه های دولتی وغیردولتی است. همچنین امکان ادامه تحصیل دانش آموختگان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های داخل و خارج از کشور میسر است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس در بخش دیگری از این گفت وگو به برخی شرایط خاص آموزشی دانشگاه پیام نور اشاره کرد ویادآور شد: اگر چه برای همه دروس دانشگاه پیام نور کلاس آموزشی برگزار می شود، اما حضور دانشجو در کلاسهای تئوری اجباری نیست البته اگر دانشجو درکلاس شرکت کرده ودر امتحان میان ترم حضور یابد از 6نمره میان ترم برخوردار خواهد شد، درغیراینصورت نمره پایان ترم دانشجو از 20 نمره محاسبه خواهد شد.
دکتر قرائتی با ذکر اینکه امکان تغییر رشته به رشته دلخواه دانشجو در طول دوره تحصیلی برای دانشجو فراهم است، یادآور شد: دانشجو می توانند به مراکز وواحد مورد نظر خود درخواست مهمان موقت یا دائم ارائه داده و یا اینکه درصورت داشتن شرایط آزمون های پایان ترم خود را دردانشگاه پیام نور شهر دیگری غیر از دانشگاه پیام نور محل تحصیل بگذراند.
وی افزود: یکی از افتخارات مهم دانشگاه پیام نور که از یک طرف دلالت بر کیفیت بالای آموزشی دانشگاه دارد و از طرف دیگر، مؤید ارجحیت انتخاب دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاه محل تحصیل از سوی متقاضیان آموزش عالی است، پذیرش قابل توجه دانش آموختگان دانشگاه پیام نور در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های معتبر داخل و خارج از کشور می باشد.
رئیس دانشگاه پیام نور فارس همچنین از امکان تحصیل همزمان در دو رشته خبرداد و یادآور شد: دانشگاه پیام نور جزء غنی ترین دانشگاه ها از حیث تعداد مبتکر، مخترع و نخبه علمی می باشد.
دکتر قرائتی اضافه کرد: پذیرش داوطلب در شهری به غیر از محل سکونت، از دغدغه‌های بزرگ بسیاری از خانواده‌ها می‌باشد. دانشگاه پیام نور ضمن ارج نهادن به باورها و ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی خانواده‌ها، گزینش بومی دانشجویان را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است تا از این طریق، دانشجویان بتوانند ضمن بهره‌گیری از امکان تحصیل در محیطی استاندارد و با کیفیت از کانون گرم و صمیمی خانواده نیز بهره‌مند شوند. همین امر موجب افزایش اعتماد عمومی خانواده‌ها به دانشگاه پیام نور شده است.
وی اضافه کرد: دانشگاه پیام نور در مقایسه با سایر مراکز آموزش عالی، کمترین شهریه تحصیلی را از دانشجویان دریافت می نماید.
همچنین دانشجویان دانشگاه پیام نور از کلیه حمایت های قانونی از جمله معافیت تحصیلی، امکان استفاده از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی و... برخوردارند. شورای دانشگاه نیز با تصویب بخش نامه‌ها و آیین نامه‌های مختلف، دانشجویان نخبه، مخترع و برتر علمی را مورد حمایت همه‌جانبه خود قرار می‌دهد.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر