اطلاع رسانی
1397/3/8 سه‌شنبه
مدال نقره جشنواره بین المللی اختراعات صربستان برای دانشجوی پیام نور شیراز

.


دانشجوی دانشگاه پیام نور شیراز مدال نقره جشنواره جهانی اختراعات و نوآوری صربستان را بدست آورد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی نوآوری و اختراعات کشور صربستان زیر نظر فدراسیون بین المللی مخترعان IFIA و سازمان مالکیت فکری بین المللی سازمان ملل WIPO با همکاری وزارت علوم کشور صربستان در شهر بلگراد برگزار شد.

این مسابقه به افتخار دانشمند صربی پرفسور تسلا در شهر بلگراد پایتخت صربستان برگزار شد. در این رویداد علمی که بیش از ۴۰ کشور جهان با ۷۰۰ اختراع در ۲۳ کلاس اختراعی با هم رقابت کردند، مخترعان ایران با ۱۲ اختراع در ۸ کلاس حاضر شدند و توانستند ۲ نشان طلا، ۳ نشان نقره و ۲ نشان برنز کسب کنند.

اختراع خانم اعظم استوار دانشجوی دانشگاه پیام نور شیراز و آقای حمزه استوار فوق لیسانس مکانیک وکارمند پتروشیمی شیراز تحت عنوان استخراج پکتین از ضایعات میوه وسبزی، مدال نقره را در کلاس صنایع غذایی ودارویی از آن خود کنند و افتخاری دیگر را برای کشور عزیزمان ایران به ارمغان آورند.

اعظم استوار دارای مقام های متعددی است که از جمله آن ها می توان منتخب جشنوره و نمایشگاه کشوری دستاوردهای قابل تجاری سازی، مقام اول اختراعات در جشنواره کشوری حرکت در سال 1394،پژوهشگر برترکشوری درسال 1395 اشاره کرد.

پکتین ماده پر کاربرد ژله وغلیظ آن به عنوان یک افزودنی مهم در تولید بسیاری از محصولات غذایی می باشد که هم به صورت سنتی در تولید مربا و ژله های میوه ای و هم به صورت صنعتی استفاده می شود .

این ماده با ارزش را می توان برای کنترل خونریزی بدن به صورت IV (درون وریدی) برای کوتاه کردن زمان انعقاد خون استفاده کرد .در تحقیقات زیادی مشخص شده که پکتین وقتی به صورت خوراکی تجویز شود در کاهش سطح کلسترول خون موثر است.









 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر