اطلاع رسانی
1395/11/18 دوشنبه
برگزاری اولین همایش ملی چالشهای گفتمانی فراروی آینده انقلاب اسلامی در دانشگاه پیام نورشیراز

.

برگزاری اولین همایش ملی چالشهای گفتمانی فراروی آینده انقلاب اسلامی در دانشگاه پیام نورشیراز  

برگزاری اولین همایش ملی چالشهای گفتمانی فراروی آینده انقلاب اسلامی در دانشگاه پیام نورشیراز
دانشگاه پیام نور شیراز، میزبان پژوهشگران و محققان کشور در اولین همایش ملی چالشهای گفتمانی فراروی آینده انقلاب اسلامی ایران بود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، دراین همایش ملی 149 نفر از محققان وپژوهشگران کشور،نتایج پژوهش خود را در قالب ارائه مقاله وپوستر در 8 محور ارائه نمودند.
تاکید دکتر قرائتی بر حفظ انقلاب،آرمانها و پاسداری از دستاوردهای آن
رئیس دانشگاه پیام نوراستان فارس دراین همایش با اشاره به اینکه دوره مبارزات انقلاب به 3 دوره قبل از پیروزی، پس از پیروزی و آینده تقسیم می شود، گفت: دوران انقلاب با کسب تجربه و علم همراه با موانع و موفقیت بوده است.
دکتر قرائتی با بیان برخی از دستاوردها و موفقیت های جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهارداشت: موفقیت های بزرگ انقلاب در 37 سال گذشته در همه زمینه ها خصوصاً در زمینه دفاعی،امنیتی، نانو،هوافضا، سلولهای بنیادی، تولید علم و... برهیچکسی پوشیده است چرا که این موفقیت ها موجب ارتقا رتبه کشورمان در سطح دنیا شده است.
دکتر عبدالرسول قرائتی افزود: آنچه امروز بیش از گذشته اهمیت دارد، حفظ انقلاب،آرمانها و پاسداری از دستاوردهای آن است.چرا که این انقلاب با جانفشانی شهدا وتلاش امام راحل، به عنوان امانت به دست ما سپرده شده است.
وی با بیان اینکه از 8 محور این همایش 3 محور آن نقش دانشگاهیان، اساتید، اقتصاد مقاومتی و جنبش نرم افزاری ، تولید علم در استمرار انقلاب اسلامی پررنگ تر است، افزود: وظیفه دانشگاهیان بررسی و آسیب شناسی دقیق علمی به طور مستمر، رفع عوامل تهدید کننده انقلاب و دوری از تفرقه است.
وی برگزاری اولین همایش ملی چالشهای گفتمانی فراروی آینده انقلاب اسلامی ایران به میزبانی دانشگاه پیام نور استان فارس را به فال نیک گرفت واظهارامیدواری نمود ادامه این همایش از سوی دانشگاه های دیگر نیز در سالهای آینده برگزار شود.
وی افزود: در موضوع حفظ انقلاب، دانشگاهیان و جامعه روحانیت به عنوان مغز متفکر جامعه، نقش پررنگ تری دارند.
دوری از تفرقه وحفظ وحدت میان همه گروه ها و آحاد مردم ،از دیگر مواردی بود که رئیس دانشگاه پیام نور فارس به عنوان یکی از اصول مهم در راه حفظ انقلاب بر آن تاکید کرد.
دکتر قرائتی افزود: پیروی از منویات مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر مورد تاکید ایشان،انقلاب را به سمت آینده درخشانی رهنمون خواهد ساخت.
وی درباره اهمیت اقتصاد مقاومتی نیز گفت:حرف اول در اقتصاد مقاومتی بحث تولید است.
افزایش درآمدهای مردم،حل مشکل بیکاری ،ازبین بردن معضل رشوه واختلاس ،نیز ازدیگر مواردی بود که رئیس دانشگاه پیام نورفارس برآن تاکید کرد ودرعین حال خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری برروی جوانان برای آینده انقلاب بسیار مهم است که نبایستی آنان را فراموش کرد.
دکتر قرائتی، توسعه جنبش نرم افزاری را جزء وظایف دانشگاهیان توصیف کرد ویادآور شد: اگر چه رشد تولید علمی کشورمان موجب شده که در جایگاه مناسبی در بین کشورهای دیگر منطقه قرارگیریم اما توسعه علمی در همه شاخه ها باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی دانشگاه پیام نور به عنوان مولود انقلاب و بزرگترین دانشگاه دولتی کشور نیز پرداخت و یادآور شد: در استان فارس 42هزار دانشجوی فعال در40شهر مشغول به تحصیل هستند.
دکتر قرائتی افزود: دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه قانون مدار، تمامی استانداردهای وزارت علوم را رعایت کرده است.
وی افزود: به دلیل بومی گزینی دانشگاه، کمترین مشکل فرهنگی در دانشگاه پیام نور داریم.
دکتر قرائتی ، قبولی 30هزار فارغ التحصیل کارشناسی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی در سال گذشته را نشان ازسطح علمی بالای فارغ التحصیلان این دانشگاه دانست.
پذیرش149 مقاله در همایش
رئیس بسیج اساتید پیام نور کشور نیز این همایش را در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد کبیر به معنای عدم تبعیت از دشمن و لازمه شناخت دشمن و چالش های فرا روی انقلاب دانست.
دکتر علیرضا پارسا با ارائه گزارشی از تعداد مقالات ارائه شده، ادامه داد: 270 نفر از اساتید دانشگاه های مختلف کشور آمادگی خود را برای حضور در این همایش اعلام کرده اند.
پارسا تصریح کرد: از 210مقاله ارائه شده 149 مقاله پذیرفته شد که 15 مقاله در این همایش به صورت سخنرانی و بقیه موارد نیز به شکل پوسترارائه شده است.
دبیر علمی همایش ملی چالشهای گفتمانی فراروی آینده انقلاب اسلامی ایران به بیان مراحل برگزاری این همایش ملی پرداخت و ابراز امیدواری کرد: این همایش سرآغازی برای برگزاری آن در سایر استانها باشد.
چالش های فرا روی تمدن غرب فرصتی نوین برای تمدن اسلامی
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور نیز دراین مراسم اظهار کرد: چالش های فرا روی تمدن غرب فرصتی نوین برای تمدن اسلامی است و هیچ کشوری بدون نفوذ سیاسی نمی تواند از منافع ملی خود دفاع کند.
دکتر صلاحی به بررسی دستاوردهای انقلاب پرداخت و یادآور شد: آمریکایی ها از آمریکای لاتین به عنوان حیاط خلوت و از غرب آسیا به عنوان پایگاه قدرت خود سخن می گفتند که خوشبختانه انقلاب اسلامی توانسته است در حیاط خلوت آمریکا نفوذ کرده وپایگاه قدرت را در غرب آسیا از آنها بگیرد.
وی با انتقاد ازعده ای که امروز دشمن را بزرگ می شمارند، اظهارداشت: اگر هنوز برخی افراد بگویند که آمریکا کدخداست، صحیح نیست چرا که آمریکا حتی خودش را نیز نمی تواند جمع کند.
وی افزود: اگر 3 ماه فروش نفت به دلار انجام نشود ،اقتصاد آمریکا بیش ازالان دچار مشکل خواهدشد.
رئیس بسیج اساتید کشوربا اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: به دلیل حضور ایران در سوریه، آمریکایی ها حتی جرات نکردند وارد این کشور شوند.
صلاحی درباره مذاکرات هسته ای نیز اظهارداشت:اگر چه دیپلمات های ما زحمات زیادی کشیده اند اما با یک اشتباه معادلاتی سرمیز مذاکره حاضر شدند.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران مقتدر اما مظلوم است که مصداق آن حضور در سرمیز مذاکره هسته ای بود. چرا که علیرغم اینکه قرار بود همه تحریم ها برداشته شود فقط 15درصد تحریم ها لغو شد و 35درصد تعلیق شد و 50درصد هم تغییر نکرد.
وی درپایان یادآور شد: امروز انقلاب اسلامی در دنیا حرف هایزیادی برای گفتن دارد که امیدواریم با مرجعیت علمی دانشگاه ها تمدن نوین اسلامی در جهان محقق گردد.



















 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر