اخبار برگزیده
1396/2/18 دوشنبهمعاون حقوقی، مجلس و امور استانهای دانشگاه پیام نور در شیراز خبرداد:
گام مهم دانشگاه پیام نور برای توسعه دیپلماسی آموزشی بین المللی

.

*دانشگاه پیام نور با دانشگاه های معتبر دنیا دوره های آموزشی مشترک برگزار می کند
معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای دانشگاه پیام نور گفت: زمینه تحصیل در دانشگاه های مطرح دنیا از طریق دانشگاه پیام نور با برگزاری دوره های مشترک فراهم شده است.
دکتر محمدحسن دوگانی در حاشیه بازدید از دانشگاه پیام نور شیراز افزود: در برنامه ششم توسعه برای دانشگاه پیام نور فرصت طلایی ایجاد شده که در گسترش و پیشرفت آینده دانشگاه هم از نظر علمی وهم از نظر توسعه ای بسیار مفید خواهد بود.
وی افزود: در قالب این برنامه، به دانشگاه پیام نور اجازه داده شده است تا با همکاری دانشگاه های معتبر بین المللی و داخلی نسبت به ایجاد هاب بین المللی دانشگاهی برای ایجاد دوره های مشترک اقدام کند.
وی اضافه کرد: پس از ابلاغ برنامه ششم توسعه، دانشگاه پیام نور با چند دانشگاه بزرگ و بین المللی دنیا مکاتبه و ارتباط لازم برای ایجاد این دوره های مشترک آموزشی فراهم کرده است.
معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای دانشگاه پیام نور با بیان اینکه تاکنون 13 واحد بین المللی دانشگاه پیام نور در کشورهای اسلامی راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه واحدهای بین المللی دانشگاه در کشورهای جهان اسلام هستیم که با راه اندازی این دوره ها با کمک دانشگاه های بین المللی و صدورگواهینامه های مشترک، دانشگاه در یک روند آموزشی و پژوهشی جدیدی قرار می گیرد که نه تنها از خروج نخبگان برای تحصیلات تکمیلی به خارج از کشور جلوگیری خواهد کرد بلکه با روش های مجازی و نیمه حضوری دانشجویان کثیری را از کشورهای منطقه و حتی خاور دور از طریق شبکه تلویزیونی جذب خواهد شد که این موضوع در گسترش مرزهای دانش و دیپلماسی علمی نیز می تواند بسیار موثر واقع شود.
دوگانی یادآور شد: قدم دوم دانشگاه در رسالت جدید خود توسعه دوره های تحصیلات تکمیلی به خصوص دوره های کارشناسی ارشد و دکتری به صورت نیمه حضوری ، مجازی و ترکیبی خواهد بود که از این طریق هم به دوهدف مهم خویش که گسترش عدالت آموزشی در داخل و گسترش مرزهای دانش و فعالیت های برون مرزی می باشد، خواهد رسید.
وی همچنین در بازدید از مرکز رشد و نوآوری دانشگاه پیام نور شیراز، ضمن ارزیابی مثبت از فعالیت های صورت گرفته در این مرکز، ابراز امیدواری کرد با توجه به پتانسیل های موجود در زمینه های صنایع دستی و همچنین کاشت گیاهان دارویی نیزدراین مرکز اقدامات لازم صورت گیرد.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر