اخبار برگزیده
1396/1/27 یکشنبه
کسب مدال برنز مسابقات اسلم دانگ بسکتبال آسیا از سوی دانشجوی پیام نور فارس

.

کسب مدال برنز مسابقات "اسلم دانگ" بسکتبال آسیا از سوی دانشجوی پیام نور فارس  
در سومین دوره رقابت‌های قهرمانی بسکتبال دانشجویان آسیا، محمد یزدان پناه دانشجوی دانشگاه پیام نور استان فارس(واحد مرودشت) موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز مسابقات اسلم دانگ شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، رقابت‌های بسکتبال سه در سه قهرمانی دانشجویان آسیا که در روزهای 23 تا 27 فروردین ماه 96 در نیلای مالزی در جریان بود با قهرمانی تیم مغولستان به پایان رسید و تیم‌های چین و مالزی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
اسلم دانگ، یکی از قواعد بازی در بسکتبال می‌باشد به این صورت که بازیکن در هوا میپرد و با دو دست و یا یک دست لبه‌های حلقه بسکتبال را گرفته و توپ را در داخل آن قرار می‌دهد.
در دیدار نهایی این مسابقات، تیم مغولستان مقابل چین قرار گرفت و توانست با نتیجه‌ ۲۱ بر ۱۳ حریف خود را شکست دهد و بر سکو نخست آسیا قرار گیرد.
در دیدار رده‌بندی نیز تیم مالزی با نتیجه‌ نزدیک ۲۱ بر۲۰ تیم تایلند را شکست داد و به مقام سومی آسیا رسید.
تیم دانشگاه پیام نوربه نمایندگی از ایران، با ترکیب مجتبی خسروی، محمد یزدانپناه، محمد خرم‌شاهی و شایان پورکاوه و با همراهی مجید جلیلی، محمد عظیم‌نژاد و دکتر عبدالمهدی نصیرزاده به‌ترتیب به عنوان سرمربی، مربی و سرپرست به نمایندگی کشورمان در این رقابت‌ها شرکت کرده بود که با دو پیروزی مقابل مالزی و فیلیپین و سه شکست مقابل چین، مغولستان و اندونزی از رقابت‌ها حذف شد.
لازم به ذکر است دو تیم مغولستان و چین به رقابت‌های لیگ جهانی بسکتبال دانشجویان که شهریورماه سال جاری در کشور چین برگزار می‌شود راه یافتند.
مدیر تربیت بدنی دانشگاه پیام نور استان فارس با تبریک کسب مقام سوم از سوی دانشجوی دانشگاه پیام نور شیراز در رقابت های آسیایی، یادآور شد: دانشجویان دانشگاه پیام نور استان فارس در زمینه ورزشی دارای استعداد بالقوه بالایی هستند که در صورت فراهم شدن زمینه مناسب می توانند هم در عرصه داخلی و هم درعرصه بین المللی مقام های برتر را کسب کنند.
محسن کریمی ، با تشکر از حمایت های دکتر قرائتی رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس در زمینه توسعه ورزش دراین دانشگاه، یادآور شد: با حمایت های صورت گرفته از سوی مسئولین دانشگاه پیام نور کشور و استان فارس، ورزشکاران دانشگاه پیام نور استان فارس هم درعرصه مسابقات بین دانشگاهی و هم درعرصه مسابقات ملی در سال گذشته موفقیت های ارزنده ای کسب کرده اند که ازجمله آنها می توان به جابجایی رکورد مسابقات پاورلیفتینگ و کسب مدال طلا توسط محمد رئیسی دانشجوی دانشگاه پیام نور شیراز و کسب مقام قهرمانی سوپرلیگ کاراته بانوان کشور توسط تیم کاراته دانشگاه پیام نور فارس و همچنین دعوت از خانم زهرا طرازپور دانشجوی کاراته کای دانشگاه پیام نور شیراز به تیم ملی کاراته کشور و حضور در مسابقات کاراته وان در امارات اشاره کرد.
دکتر عبدالرسول قرائتی رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس نیز با صدورپیامی،کسب مقام سوم مسابقات بسکتبال دانشجویان آسیا توسط دانشجوی دانشگاه پیام نور مرودشت تبریک گفت.
وی، اظهارامیدواری کرد سال جدید دانشگاه پیام نور استان فارس با موفقیت های ورزشی آغازشده است که امیدواریم تا پایان سال شاهد درخشش بیشتر دانشجویان ورزشکار دانشگاه پیام نور در عرصه های ملی و بین المللی باشیم.






پیام تبریک دکتر قرائتی به مناسبت درخشش دانشجوی پیام نور مرودشت در مسابقات بسکتبال آسیا  
پیام تبریک دکتر قرائتی رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس به مناسبت درخشش دانشجوی پیام نور مرودشت در مسابقات بسکتبال آسیا
باردیگر دانشگاه پیام نور استان فارس، در عرصه ورزش خوش درخشید و افتخاری دیگر را برای خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور کشور به ارمغان آورد.
جای بسی خرسندی است که پس از کسب مقام های ارزنده قهرمانی سوپرلیگ کاراته بانوان ایران و کسب مدال طلای مسابقات پاورلیفتینگ کشورتوسط آقای محمد رئیسی و همچنین کسب مدال طلای کاراته قهرمانی کشور توسط خانم زهرا طرازپور، اکنون نیز محمد یزدان پناه، دانشجوی دانشگاه پیام نور استان فارس(واحد مرودشت) موفق به کسب مدال برنز مسابقات "اسلم دانگ" بسکتبال دانشجویان آسیا گردید .
این افتخارآفرینی ارزنده را به خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور تبریک عرض نموده و امیدوارم موفقیت های ورزشی استان فارس همچنان ادامه یابد.
دکتر عبدالرسول قرائتی


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر