اخبار برگزیده
1396/2/20 چهارشنبه
همایش ملی فیزیک دانشگاه پیام نور درشیراز برگزار شد

.

با حضور 235 محقق از دانشگاه های کشور
همایش ملی فیزیک دانشگاه پیام نور درشیراز برگزار شد
هشتمین همایش ملی فیزیک دانشگاه پیام نورکشور با ارائه جدیدترین دستاوردهای محققان در دانشگاه پیام نور شیراز برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس،در این همایش ملی با حضور 235 محقق،استاد دانشگاه و دانشجویان به مدت دو روز در شیراز درحال برگزاری است، از275 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش، 235 مقاله پذیرفته شدکه 181 مقاله به صورت پوستر و 54 مقاله نیز به صورت سخنرانی ارائه گردید.
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس و دبیر علمی هشتمین همایش ملی فیزیک دانشگاه پیام نور درابتدای این مراسم به بخشهایی از دستاوردها و موفقیت های دانشگاه پیام نور پرداخت و اظهارداشت: دانشگاه پیام نور نقش مهمی در توسعه آموزش عالی و تولید علم در کشور ایفا می کند.
دکتر قرائتی افزود: قرارگرفتن دانشگاه پیام نور در جمع یک درصد دانشگاه های برتر دنیا و قرار گرفتن در بین 10 دانشگاه برتر کشور و کسب رتبه اول آموزشی دانشگاه ها در کشور نشان دهنده جایگاه دانشگاه پیام نور است.
وی افزود: این دانشگاه یکی از دانشگاه های موفق از دیدگاه علمی واقتصادی است که افتخار آن رعایت استاندارهای آموزشی است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس با اشاره به اینکه مجهزترین آزمایشگاه ها و کارگاه های مورد نیاز در دانشگاه پیام نور ایجاد شده است، یادآور شد: مدرک دانشگاه پیام نور علاوه برداخل کشور، در کشورهای خارج هم مورد تایید است که فارغ التحصیلان این دانشگاه،امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی را دارند.
دکتر قرائتی سپس به معرفی شهر شیراز به عنوان قطب الکترونیک، پزشکی،گردشگری و شهر علم وادب پرداخت و درخصوص دانشگاه پیام نور استان فارس نیز اظهارداشت: دانشگاه پیام نور فارس با 42 هزار دانشجو، 40 مرکز وواحد ، 700کارمند و 240 عضو هیئت علمی مجری دوره های کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری است.
گفتنی است دراین همایش دو روزه پروفسور نعمت ا... ریاضی استاد برجسته فیزیک دانشگاه شهید بهشتی،دکتر الهی استاد دانشگاه بیل کینت ترکیه، دکتر عبادیان رئیس دانشکده علوم دانشگاه پیام نور، دکتر دیده بان مدرکل پژوهش و فناوری دانشگاه،دکتر نصیری قیداری دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو و دکتر شکری مدیرکل دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور کشور نیز به عنوان مهمانان ویژه حضور دارند.
دکتر قاسم فروزانی رئیس دانشگاه پیام نور شیراز و دبیر اجرایی همایش فیزیک نیز دراین مراسم از تحصیل 11هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور شیراز خبرداد و اظهارداشت: درحال حاضر 110رشته در مقطع کارشناسی، 38 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، و 3 رشته در مقطع دکتری در دانشگاه پیام نور شیراز فعال است که در مقطع کارشناسی ارشد هزار و 730 دانشجو و 73 دانشجو نیز در مقطع دکتری در رشته های فیزیک،ریاضی و شیمی مشغول به تحصیل هستند.
خانم دکتر دیده بان مدیرکل پژوهش وفناوری دانشگاه پیام نورکشور نیز دراین همایش اظهارداشت: با تلاشهای دکتر رستمی ریاست عالیه دانشگاه پیام نور،دانشگاه پیام نور به یک دانشگاه بین المللی تبدیل شده است.
وی از راه اندازی 10 مرکز رشد ونوآوری در دانشگاه پیام نور و راه اندازی سامانه صدور دانشنامه با سرعت و ضریب امنیت بالا خبرداد.
گفتنی است در ادامه مراسم افتتاحیه این همایش ملی، پروفسور ریاضی و پروفسور الهی از میهمانان ویژه ،سخنرانی علمی خود را در حوزه های سیارات فرامنظومه ای و لیزرهای فمتوثانیه ای ارائه دادند.
گفتنی است این همایش روز پنجشنبه نیز علاوه برارائه مقالات به صورت سخنرانی وپوستر، با سخنرانی ویژه دکتر نصیری قیداری استاد دانشگاه شهید بهشتی ودبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ادامه خواهد یافت.














 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر