اخبار برگزیده
1397/2/26 چهارشنبه
معاون آموزشی دانشگاه پیام نور: ایجاد محیط جذاب برای دانشجویان راهبرد اصلی آموزشی دانشگاه پیام نور
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: راهبرد اصلی آموزش دانشگاه پیام نور ایجاد محیط جذاب تر برای دانشجویان این دانشگاه است.
دکتر محسنی که در جمع روسای مراکز وواحدهای دانشگاه پیام نور استان فارس در شیراز سخن می گفت، افزود: تدوین برنامه راهبردی دانشگاه پیام نور و اجرای طرح منطقه ای دانشگاه، دو برنامه اصلی دانشگاه پیام نور است.
وی اضافه کرد: با تدوین برنامه راهبردی دانشگاه، علاوه برمشخص شدن مسیر حرکت دانشگاه ، ارزشیابی و ارزیابی فعالیت ها در چارچوب برنامه پیش بینی شده به خوبی قابل انجام خواهد بود. 
وی تصریح کرد: ساماندهی دانشگاه پیام نور استانها در قالب منطقه ای شدن نیز براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می شود که ثمرات خوبی خواهد داشت.
معاون دانشگاه پیام نورکشور به برخی از چالشهای دانشگاه نیز اشاره کرد و یادآور شد: صرفه جویی و افزایش درآمدهای غیرشهریه بایستی در دستور کار همه بخشهای دانشگاه درسراسر کشور قرار گیرد.
ارتقای انضباط در حوزه های آموزشی ، کیفیت بخشی آموزش درعین انعطاف پذیری،بازنگری و اصلاح آیین نامه ها از دیگر مواردی بود که معاون آموزشی دانشگاه پیام نورکشور برآن تاکید کرد.
دکتر محسنی همچنین از اصلاح فرآیندها به عنوان یکی از اقدامات مهم معاونت آموزشی دانشگاه نام برد و یادآور شد: با اصلاح و بروز رسانی فرآیندها و الکترونیکی شدن بسیاری از اموراداری و درون سازمانی ، می توانیم میزان اثربخشی ورضایتمندی همکاران را ارتقاء بخشیم.
وی از الکترونیکی شدن ثبت پایان نامه ها و انجام مراحل آن به صورت مکانیزه درآینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: طرح آموزش مداوم اعضای هیئت علمی و طرح جا به جایی رشته محل ها به مناطق مورد تقاضا در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس نیز دراین نشست با بیان اینکه استان فارس در جذب دانشجو در بین استانهای کشور مقام برتر را کسب کرده است اظهارداشت: علیرغم ریزش دانشجو در سالهای قبل، با تلاشهای صورت گرفته، در حال حاضر شاهد کمترین افت دانشجو در کشور هستیم.
دکتر قرائتی افزود: در بخش درآمدهای غیرشهریه ای نیز استان فارس مقام اول را دارد و در بخش آموزش های آزاد نیز بیش از ۷۰دوره برگزار کرده ایم که در حال حاضر متقاضی زیادی در این خصوص وجود دارد.
وی با بیان اینکه ۲۸درصد از کل ساختمانهای دانشگاه پیام نور توسط خیرین احداث شده است،اظهار داشت: استان فارس در زمینه جذب خیرین نیز در جایگاه نخست کشور قرار دارد.
رییس دانشگاه پیام نور فارس به فعالیت های پژوهشی نیز اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت :با تلاش اعضای هیئت علمی استان380 مقاله در مجله منتشر شده و 500 مقاله درهمایش های مختلف ارائه گردیده ونیز 140کتاب تالیف شده و 35 طرح پژوهشی نیز در حال انجام است.
وی افزود: در حمایت از مخترعین و حمایت از کالای ایرانی، روسای مراکز و واحدها از دانشجویان مخترع و مبتکر حمایت کنند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس همچنین درزمینه فعالیت های عمرانی نیز اظهارداشت: ۱۰پروژه عمرانی دانشگاه خاتمه یافته است که بالاترین میزان احداث پروژه های عمرانی متعلق به استان فارس است.
وی همچنین از کسب مقام های متعدد ورزشی توسط دانشجویان دانشگاه پیام نور فارس خبر داد.

















تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir