اخبار برگزیده
1397/8/27 یکشنبه
ديدار دكتر رضايي نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي با سرپرست دانشگاه پيام نور فارس

.

نماینده مردم شیراز در مجلس در نشست با مسئولان دانشگاه پیام نور فارس:

دانشگاه پیام نور یک دانشگاه باکیفیت بالای آموزشی است

*طرح آمایش سرزمین در آموزش عالی می تواند به ماموریت گرا شدن دانشگاه ها کمک کند

 * نباید وزارت خانه های علوم و آموزش و پرورش را سیاسی کرد

 

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه باکیفیت بالای آموزشی است که زمینه تحصیل را برای همه اقشار جامعه در سطح کشور فراهم کرده است.

 مسعود رضایی در نشست صمیمانه با رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس و جمعی ازمدیران ستادی این دانشگاه گفت: دانشگاه پیام نور از بدو راه اندازی، زمینه مناسبی را برای تحصیل داوطلبان وعلاقمندان به علم آموزی که امکان تحصیل در دانشگاه های روزانه را نداشته اند، فراهم ساخت که خوشبختانه در طول نزدیک به 3 دهه فعالیت از عهده این رسالت مهم به خوبی برآمده است.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه پیام نور به دلیل اینکه خود تشنه علم بوده اند، همواره از سایر دانشجویان موفق تر بوده و هستند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، درپاسخ به یکی از گلایه یکی از مدیران دانشگاه پیام نور فارس مبنی بر سخت گیری وزارت علوم درصدور مجوز ایجاد رشته های جدید به دانشگاه پیام نورعلیرغم وجود زیرساخت های لازم، اظهارداشت: تا زمانی که تقاضا برای تحصیل در رشته های جدید وجود دارد، می بایست مجوز این رشته ها به دانشگاه پیام نور نیز داده شود.

رضایی با اشاره به خالی ماندن 300 هزار صندلی در دانشگاه های دولتی اظهار داشت: ما نباید به دنبال موازی کاری آموزشی بین دانشگاه ها باشیم بلکه بایستی  همه دانشگاه ها به  ماموریت اصلی خود بازگردند. طرح آمایش سرزمین در آموزش عالی می تواند به ماموریت گرا شدن دانشگاه ها کمک کند که امیدواریم این طرح از حالت شعاری بیرون آمده و اجرایی گردد.

وی یادآور شد: پذیرش دانشجوی مجازی و نیمه حضوری، جزئی از ماموریت دانشگاه پیام نور است که بهتراست پذیرش این دسته از دانشجویان در دانشگاه های مختلف غیر از پیام نور متوقف شود.

این نماینده مجلس، مدرک گرایی را یکی از آفت های آموزش عالی ذکر کرد و خاطرنشان کرد: بالارفتن سواد بسیار مهم تر از اخذ مدرک است. متاسفانه بسیاری از دختران با هدف رفتن به دانشگاه و اخذ مدرکی که بعدا نیز شاید نتوانند از آن بهره مناسبی ببرند، زمینه و فرصت مناسب ازدواج را نیز از دست می دهند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از سیاسی شدن وزارت خانه های علوم و آموزش و پرورش گلایه کرد و اظهارداشت: دانشگاه ها محل علم آموزی و دانش است که بایستی بتوانند خوراک فکری برای جامعه آماده کنند نه اینکه فقط صرفا به یک نهاد اجرایی و اجراکننده دستورات مافوق تبدیل شوند.

در ابتدای این نشست سرپرست  دانشگاه پیام نور استان فارس اظهارداشت: دانشگاه پیام نور شیراز با 9هزار دانشجو و 24هزارمترمربع فضای فیزیکی آموزشی و فرهنگی به عنوان پرجمعیت ترین مرکز دانشگاه پیام نور استان فارس، پیشتاز توسعه علم ودانش است.

دکتر صیف افزود: این دانشگاه علاوه بر دارا بودن زیرساخت های لازم با حضور اساتید مجرب، از پتانسیل بالایی برای توسعه رشته ها خصوصاً در مقطع تحصیلات تکمیلی برخوردار است .

وی به یکی از رشته های پرمتقاضی در دانشگاه پیام نور شیراز اشاره کرد و اظهارداشت: برای رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد از سالها پیش اقدامات لازم انجام شده و علیرغم اخذ مجوز شورای گسترش، اما هنوز از سوی وزارت علوم ابلاغ نگردیده است.

سرپرست دانشگاه پیام نورهمچنین افزود: بعضا مشاهده می شود برخی سازمانها ونهادها در پذیرش مدرک دانشجویان دانشگاه پیام نور، تبعیض قائل می شوند که این مسئله موجب نگرانی هایی برای دانشجویان شده است درحالی که مدرک دانشگاه پیام نور مورد تایید وزارت علوم و دارای ارزش استخدامی  وهمچنین ادامه تحصیل درخارج از کشور است.

تکمیل ساختمان تحصیلات تکمیلی، تجهیز ساختمانهای فرهنگی و آمفی تئاتر، توسعه زیرساخت های ورزش های همگانی، برقراری مجدد بودجه ارزاق عمومی و اختصاص بودجه توازن به دانشگاه پیام نور شیراز از جمله موارد دیگری بود که از سوی مدیران دانشگاه پیام نور استان فارس دراین نشست مطرح گردید.



 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر