اخبار برگزیده
1399/2/15 دوشنبه
شیما آل سعدی فارغ التحصیل رشته مهندس شیمی دانشگاه پیام نور شیراز و عضو تیم ملی کاراته بانوان ایران  این روزها با انجام تمرینات سخت در منزل برای  کسب سهمیه المپیک توکیو تلاش می کند.
تلاش فارغ التحصیل دانشگاه پیام نور شیراز برای کسب سهمیه المپیک توکیو

.

تلاش فارغ التحصیل دانشگاه پیام نور شیراز برای کسب سهمیه المپیک توکیو
 

شیما آل سعدی فارغ التحصیل رشته مهندس شیمی دانشگاه پیام نور شیراز و عضو تیم ملی کاراته بانوان ایران  این روزها با انجام تمرینات سخت در منزل برای  کسب سهمیه المپیک توکیو تلاش می کند.

آل سعدی گفت: با مدرک کارشناسی رشته مهندسی شیمی، امیدوار هستم  با پایان یافتن دوران قهرمانی بتوانم شغل مناسبی به دست بیاورم زیرا تا به حال فقط به فکر ورزش کاراته بوده ام و اینکه پرچم کشورم را به اهتزاز در آورم برایم اهمیت داشته اما دوران قهرمانی کوتاه است باید به فکر آینده ام باشم.

این ورزشکار شیرازی در گفت و گو با ایرنا، بیان داشت: هم اینک حدود ۴۵ روز است که در قرنطینه خانگی به سر می برم تا هم با این ویروس خطرناک مبارزه و هم با کسب سهمیه المپیک دل مردم را شاد کنم.

وی اضافه کرد: برای ورزشکاران حرفه ای بسیار سخت است تا در خانه تمرین کنند چرا که تا پیش از شیوع بیماری کرونا صبح و عصر تمرین می کردم اما هم اینک در خانه فقط تمرین استقامتی دارم و به صورت آن لاین مربیانم کارم را زیر نظر دارند.

این بانوی ورزشکار که ۲۶ سال سن دارد و متولد شیراز است تاکنون مدال برنز آسیا در سال ۲۰۱۸، نشان طلای تیمی رشته کومیته ۲۰۱۹ آسیا، مدال برنز دو دوره لیگ جهانی ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ و مدال نقره لیگ جهانی ۲۰۲۰ دُبی و چندین مدال طلا در مسابقات کشوری و دانشجویی را در کارنامه دارد.

 او  با اشاره به اینکه برای کسب سهمیه المپیک نیاز به حمایت مادی و معنوی مسوولان استان فارس دارد افزود: در صورت حمایت، پشتکار و سخت کوشی ورزشکاران جوانی همچون من این اقدامات منجر به درخشش در رقابت های برون مرزی خواهد شد و افتخارش هم برای کشور عزیزم است.

آل سعدی در مورد اینکه چگونه این رشته سخت را انتخاب کرده است، بیان داشت : از هفت سالگی این رشته را شروع کردم  و با سبک زندگی و نگرش به این رشته بزرگ شدم.

این قهرمان اضافه کرد: احترام گذاشتن، بزرگ فکر کردن و چگونه در اوج درخشش، فروتن باشم از عواملی بوده است که تصمیم گرفتم این رشته سخت را انتخاب و بتوانم با مشکلات مبارزه کنم و بر این باورم که هدفی که در سر پرورانده ام را خوب تمام کنم.

او با اشاره به اینکه ورزشکاران همواره در دوران زندگی ورزشی خود با خاطرات خوب و بد همراه هستند، افزود : بهترین خاطره ام مربوط به مسابقات جهانی ۲۰۲۰ دُبی است که در این پیکارها کسانی را شکست دادم که سهمیه المپیک و مقام جهانی زیادی داشتند و با این انگیزه و امیدواری به تمرینات سخت خود ادامه می دهم.

وی گفت: شکست های زیادی را متحمل شدم اما هیچ گاه ناامید نشدم تا توانستم در مسابقات جهانی دبُی نشان نقره بگیرم و از دیگر خاطرات خوبم هم می توان به کسب نخستین نشان برنز آسیایی  در سال ۲۰۱۸ در کشور اردن اشاره کنم زیرا برای اولین بار بود که  در رده بزرگسالان و آن هم در یک مسابقه آسیایی شرکت می کردم که با فتح مدال همراه بود که هیچ گاه فراموش نخواهم کرد.

آل سعدی افزود: از آنجا که برای کسب سهمیه المپیک توکیو، فدراسیون جهانی تاکید دارد ورزشکاران با انجام مبارزه رو در رو به این مهم دست یابند و نفرات اول و دوم  و سوم وزن منهای ۶۱ کیلوگرم جواز المیپک دریافت خواهند کرد،در این وزن بسیار خوشبین هستم و سخت کوش.

  او اضافه کرد:  بسیار امیدوار هستم تا نخستین بانوی رشته کاراته از استان فارس برای حضور در المپیک باشم و شاید بیماری کرونا هم که موجب شد مسابقات انتخابی به تعویق بیفتد فرصتی باشد تا به این مهم دست یابم.

وی با اظهار اینکه در راه موفقیت هایم علاوه بر پدر و مادر، خواهرانم هم حمایت کردند بیان داشت : از تمام مریبانم، همچنین مدیرکل ورزش و جوانان و رییس هیات کاراته فارس  هم سپاسگزارم زیرا نقش مهمی ایفا کردند و امیدوارم با کسب سهمیه المپیک گوشه ای از زحمات آنها را جبران کنم.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر