اطلاع رسانی
1397/9/25 یکشنبه
تاکید رئیس دانشگاه پیام نور فارس و مدیرکل ورزش وجوانان استان بر توسعه ورزش در دانشگاه پیام نور

.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: نتیجه هم افزایی میان دانشگاه پیام نور و اداره کل ورزش و جوانان، توسعه ورزش دانشجویی در استان فارس است.

دکتر محمد حسین صیف که در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس سخن می گفت،کمک به ورزش دانشگاه را کمک به جامعه دانست و افزود:می توان با زبان ورزش در میادین بین المللی، فرهنگ ایرانی،اسلامی را نشر و توسعه داد.

وی دانشگاه پیام نوررا بزرگترین دانشگاه دولتی کشور معرفی کرد و با اشاره به موفقیتهای چشمگیری نظیر قهرمانی دانشجویان در مسابقات جهانی والیبال،قهرمانی مسابقات سوپر لیگ کاراته کشور برای اولین بار با نام دانشگاه پیام نور فارس، قهرمانی آسیایی تیم بسکتبال پسران و...افزود:تصمیم داریم تا با برنامه ریزی های انجام شده در حوزه ورزش قهرمانی نقش پررنگ تری نسبت به گذشته داشته باشیم.

صیف باتایید صحبت های مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس مبنی بر لزوم توسعه ورزش همگانی در دانشگاه ها گفت: ارتقای سلامت و کاهش آمار بیماری‌ها، به فاکتور های مختلفی بستگی دارد که یکی از این فاکتورها که در سلامت جسم و روح دانشجویان تاثیر مستقیمی دارد، ورزش است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه برنامه ریزی ها در خصوص گسترش فعالیت های ورزشی دردانشگاه پیام نورشتاب بیشتری یافته است، یکی از عوامل تداوم و پایداری این توسعه را همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان با دانشگاه پیام نور عنوان کرد و افزود: با نگاه مثبتی که دراین اداره وجود دارد تا کنون اتفاقات خوبی در زمینه همکاری های مشترک به وقوع پیوسته است.

ظرفیت های دانشگاه فرصتی مناسب برای تحول در ورزش کشوراست

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز دراین نشست گفت: ظرفیت های دانشگاه فرصتی مناسب برای تحول در ورزش کشوراست.

حیدرعلی کامیاب ، با تاکید برلزوم توجه بیش از پیش به ورزش دانشجویی افزود:بسیاری از قهرمانان ملی  دوران اوج خود را دردوره دانشجویی می گذرانند از این رو می توان گفت که این فرصت می تواند آفریننده شورونشاط محسوس در دانشگاه هاباشد.

وی بابیان اینکه توسعه ورزش همگانی و ترغیب دانشجویان به انجام حرکات ورزشی در کنار توجه به حضور قهرمانان رشته های مختلف ورزشی ،یکی از موضوعات مهم در دانشگاه ها است افزود: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که در حال‌ حاضر مشکلات جدی نظیر فقر حرکتی در میان دانشجویان دختر و پسر وجوددارد  که این موضوع تاثیرات منفی در سلامت آنها خواهد داشت.

به اعتقاد کامیاب توسعه ورزش همگانی در دانشگاه ها می تواند آثارو عواقب  این معضل را به حداقل برساند.

وی گفت:در حال حاضر این انتظار وجود دارد که 100 درصد اقشار مختلف دانشجویان می‌بایست تحت پوشش ورزش دانشگاهی، مخصوصا بعد همگانی آن قرار گیرند و به صورت منظم به ورزش بپردازند، چرا که ورزش دانشگاهی تاثیرات مثبتی چه از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت جسمانی و روانی دانشجویان خواهد داشت.

کامیاب با ابراز خرسندی از حضور محسن کریمی به عنوان مدیر تربیت بدنی دانشگاه پیام نور استان،وی را مدیری تحصیلکرده از جنس ورزش دانست و گفت:ارتباط دیرین و عمیق وی با مجموعه ورزش استان و کشور زمینه را برای توسعه ورزش در دانشگاه پیام نور استان طی چند سال گذشته فراهم کرده است.

دراین نشست مشترک که محسن کریمی مسئول تربیت بدنی دانشگاه پیام نور،محمدجواد شلتوک کار مشاور مدیرکل ورزش و جوانان و عضوشورای تربیت بدنی دانشگاه پیام نورو قربان زاده عضو شورای ورزش دانشگاه پیام نورنیزحضور داشتند،زمینه بهره جستن بیش از پیش ازظرفیت های اداره کل ورزش و جوانان و دانشگاه پیام نور استان در قالب یک تفاهم نامه بررسی شد.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر