اطلاع رسانی
1398/4/12 چهارشنبه
امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و بانک قرض الحسنه مهر ایران
دانشجویان دانشگاه پیام نور دیگر دغدغه تامین شهریه نخواهند داشت

.

دکتر زمانی: دانشجویان دانشگاه پیام نور دیگر دغدغه تامین شهریه نخواهند داشت/ اعطای وام تشویقی به حافظان قرآن کریم دانشگاه
رئیس دانشگاه پیام نور از انعقاد تفاهم نامه با بانک های قرض الحسنه برای تامین وام شهریه دانشجویان خبر داد و گفت: دانشجویان پیام نور دیگر دغدغه تامین شهریه نخواهند داشت.
به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدرضا زمانی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور و بانک قرض الحسنه مهر برای تأمین وام شهریه دانشجویان گفت: دانشگاه پیام‌نور حدود نیم میلیون جمعیت دارد و یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود و دانشجویان بر حسب علاقه‌مندی خود در مقاطع مختلف این دانشگاه در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند.
وی ادامه داد: هر چند این دانشگاه یک دانشگاه دولتی است اما بخشی از هزینه‌های تحصیل آن به صورت شهریه از دانشجویان اخذ می‌شود و تأمین همین مقدار اندک کمک هزینه تحصیل نیز برای خانواده برخی از دانشجویان این دانشگاه مشکل است.
رئیس دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: برهمین اساس از سال گذشته تدابیری اتخاذ شد که با کمک برخی از بانک ها تمهیداتی برای دانشجویان فراهم کنیم که یکی از بهترین روش ها ارائه تسهیلات وام قرض الحسنه بود که در این زمینه دانشگاه با بانک های مختلف تفاهم نامه همکاری امضا کرده است.
رئیس دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: با امضای این تفاهم نامه، دانشجویان پیام‌نور دیگر دغدغه‌ای برای تأمین شهریه خود نخواهند داشت و فقط کافی است یکبار به بانک طرف تعهد دانشگاه مراجعه کرده و معرفی شوند از این طریق می توانند کل شهریه تحصیلی خود را با کارمزد یک و 4دهم درصد پرداخت کنند و بازپرداخت این وام نیز در ۴۸ ماه به صورت اقساط خواهد بود.
رئیس دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه میزان وام قرض الحسنه مهر ایران، بین ۳ تا ۲۰ میلیون تومان خواهد بود، افزود: در فاز اول حدود ۲۰۰ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور تحت پوشش وام قرض الحسنه قرار خواهند گرفت.
وی همچنین به رسالت فرهنگی دانشگاه پیام نوراشاره کرد و گفت: توسعه فرهنگ قرآنی طبق منویات مقام معظم رهبری همواره به عنوان یک رسالت فرهنگی مطرح شده و دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاهی که به دلیل گستردگی در سراسر کشور بار عظیمی از این رسالت را بر دوش دارد، در این راستا برنامه های مختلفی را در نظر دارد و بر این اساس طبق تفاهم نامه با بانک مهر، قرار است تسهیلات وام تشویقی، به دانشجویان حافظ کل قرآن و دانشجویانی که حداقل ۱۰ جزء قرآن را حفظ باشند، اعطا شود.
وی در پایان با اشاره به دیگر تعهدات تفاهم نامه با بانک مهر افزود: تسهیلات وام قرض الحسنه بانک مهر علاوه بر دانشجویان به دیگر اعضای خانواده بزرگ پیام نور اعم از کارکنان اداری و علمی نیز تعلق می گیرد.
دکتر اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز با عنوان اینکه این تفاهم نامه از امروز عملیاتی می شود، اظهار داشت: بانک مهر به دنبال گسترش فعالیت های خود در حوزه های مختلف بوده و در این راستا در زمینه معیشت و درمان، اشتغال، تولید، حمایت از تولید و خدمات دانش بنیان اقدامات گسترده ای انجام داده است و اقدام مثبت دانشگاه پیام نور برای حمایت از نسل آینده ساز کشور با رویکرد کاهش هزینه های تحصیلی آنها، موجب افتخار است و این بانک قطعا آمادگی خود را برای این منظور اعلام خواهد کرد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر