اطلاع رسانی
1398/9/12 سه‌شنبه
دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای و پیام نور فارس تفاهم‌نامه همکاری امضاء می‌کنند
دکتر صیف: از دوره‌های مهارتی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استقبال می‌کنیم

.

در نشست مشترک شورای معاونین و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای استان فارس و دانشگاه پیام نور استان بر امضای تفاهم‌نامه همکاری و تقویت ارتباط این دو دانشگاه دولتی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد جامعی در این نشست که بعد از ظهر امروز برگزار شد، از حضور رئیس و معاونان دانشگاه پیام نور استان فارس در دانشکده شهید باهنر شیراز قدردانی کرد و اظهار داشت: دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای استان فارس با دارا بودن 14 دانشکده یک دانشگاه مهارت محور محسوب می‌شود که 60 تا 70 درصد سرفصل برنامه‌های درسی آن آزمایشگاهی و کارگاهی است.

وی با بیان اینکه  کار عملی و کارگاهی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک اولویت است، افزود: رویکرد اساتید این دانشگاه نیز مهارتی است به طوری که باید اعضای هیئت علمی سابقه حضور در صنعت را داشته باشند.

رییس شورای معاونین دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در این دانشگاه بر این است که دانش آموخته‌ای تربیت کنیم که تکنسین ماهر و مهندس حرفه‌ای باشد و بتواند نیاز بازار کار را تامین کند.

جامعی گفت: بسیاری از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در  زمان تحصیل مشغول کار می شوند که این رویکرد نیز با توجه به فنی بودن دانشگاه، ما را از سایر دانشگاه‌ها متمایز می‌کند.

رییس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز خاطرنشان کرد:  برخی از دانش آموختگان این دانشکده با رتبه بسیار خوب در مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه‌های آکادمیک می‌شوند که این نیز از دیگر نقاط قوت دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

این استاد دانشگاه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و همچنین پیام نور گفت: آماده استفاده از ظرفیت‌های موجود و همکاری این دو دانشگاه در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی هستیم.

جامعی افزود: می‌توان با ایجاد یک ارتباط موثر از مراکز دانشگاه پیام نور در نقاط مختلف استان به ویژه شهرستان‌هایی که دانشکده فنی و حرفه‌ای در آن مستقر است، از توان نیروهای آموزشی و اعضای هیئت علمی استفاده کرد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس تاکید کرد: همچنین این دانشگاه آماده برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت در زمینه‌های مختلف به ویژه مهارتی است.

 محمد حسن صیف رییس دانشگاه پیام نور استان فارس نیز در سخنانی با قدردانی از میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در برگزاری نشست مشترک شورای معاونین این دو دانشگاه گفت: دانشگاه پیام نور با رسالت آموزش برای همه، همه‌وقت و همه‌جا خدمات خود را ارائه می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر 40 واحد مرکز پیام نور در استان فارس فعال است که علاوه بر این در  هفت محل نیز کلاس‌ها تشکیل می‌شود و فارس به لحاظ کمیت واحدهای پیام نور استان دوم کشور است.

صیف افزود: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه اقتصادی است و در این راستا طوری برنامه ریزی کرده تا دانشجویان بتوانند با تحصیل از راه دور در موضوع ایاب و ذهاب و سایر هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس با بیان اینکه واحدهای این دانشگاه بیشتر در مناطق محروم استان هستند، گفت: در این دانشگاه برای تحصیل محدودیت سنی نداریم و افراد می‌توانند در محل زندگی خود در آزمون‌ها و کلاس‌های درس شرکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت ‌های آموزشی دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: این دانشگاه پتانسیل‌های زیادی در برگزاری آزمون‌های بدون کاغذ دارد و دانشجویان بلافاصله پس از آزمون نمره خود را مشاهده می‌کنند و دیگر نگران عملکرد خود نیستند.

 

رییس دانشگاه پیام نور استان فارس افزود: درخواست ما از دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است امکانات و پتانسیل‌ها را به اشتراک بگذارد و تا از امکانات آموزشی، اساتید و تجارت مهارتی این دانشگاه بیشتربهره بگیریم.

صیف خاطرنشان کرد: از دوره‌های مهارتی کوتاه مدت دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس استقبال می‌کنیم و با امکانات خوب زیرساختی که داریم حاضرهستیم تعامل سازنده ایجاد کنیم.

براساس این گزارش، در این نشست معاونان دانشگاه‌های پیام نور و فنی و حرفه‌ای فارس به ارائه پیشنهادهای خود در راستای ارتقاء و تقویت همکاری این دو دانشگاه پرداختند.

استفاده از ظرفیت‌های زیرساختی و فضای آموزشی، منابع نیروی انسانی و متخصص، بهره‌وری از تجارب آموزشی، برنامه‌‌ریزی آموزشی و ظرفیت اعضای هیئت علمی، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و فضاهای ورزشی و خوابگاهی موجود و همچنین برگزاری آزمون‌های هماهنگ از موضوع‌های مهمی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر و موافقت اعضاء قرار گرفت.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر