اطلاع رسانی
1403/2/24 دوشنبه
جشن دهه کرامت و تجلیل از «زوج‌های جوان» و «بانوان دانشجوی دارای فرزند» دانشگاه پیام‌نور استان فارس
جشن بزرگ دانشگاهیان پیام نور استان فارس به مناسبت دهه کرامت و روز دختر ، با تجلیل از بانوان دانشجوی صاحب فرزند وهمچنین زوجین دانشجو برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، در این مراسم که با استقبال پرشور دانشجویان در مرکز شیراز برگزار  شد، حجت الاسلام ثابت مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نورفارس با تبریک دهه کرامت، حضور تعدادی از زوج های جوان دانشگاه پیام نور و مادران دانشجوی دارای فرزند را خیرمقدم عرض نمود و با قرائت حدیثی از امام رضا(ع) اظهارداشت: مومن دارای سه ویژگی خدایی،نبوی و ولایتی است.  این سه صفت" رازداری" ، "اهل مدارا بودن" و "صبر پیشه کردن" است که موجب ماندگاری و بقای ازدواج است. 
وی اضافه کرد: برخلاف مکاتب غربی که زن را به عنوان یک ابزار هوسرانی ،تجارت و تبلیغ کالاها قرار داده است،امروز جایگاه خانواده با محوریت زن در آموزه های اسلام بسیار بالاست . خانم ها شاکر داشتن چنین دینی باشند که جایگاه دختران و مادران در آن، به عنوان تاج سر هستند. 
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور فارس یادآور شد: بیشترین مانایی و و پایداری ازدواج در کشور متعلق به ازدواج های دانشجویی است چرا که این نوع ازدواج ها آگاهانه بوده وبا  شناخت کامل تری انجام می شود. طبق آمار ۹۴ درصد ازدواج های دانشجویی استمرار دارد. 
وی از حمایت های رئیس دانشگاه پیام نور استان ، معاون آموزشی ،مدیران و همکاران بخش‌های حراست، اداری و‌فرهنگی به خاطر همکاری در برگزاری این جشن تشکر کرد. 
در بخش دیگری از این مراسم که با اجرای برنامه های شاد و مسابقه همراه بود، دکترسعید زحمتکش معاون آموزشی دانشگاه پیام نور استان فارس،  ازدواج را نقطه عطفی در زندگی و نیمه دوم زندگی هر انسان ذکر کرد.  
وی اظهارداشت: زوج های جوان بایستی ایثار و از خودگذشتگی را مشق کنند و به جای اینکه از خود سئوال کنند که همسرم برای من چه کار کرده است، این سئوال را از خود بپرسند که من برای همسرم چه کاری توانسته ام انجام دهم.
وی اضافه کرد: همه تلاش‌های ما برای رسیدن به آرامش است که این آرامش در کنار همسر و در زندگی به دست می آید.  
این استاد دانشگاه با تاکید براهمیت احترام ویژه به والدین خاطرنشان کرد: اگر پدر و‌مادر به عنوان واسطه فیض نباشند ما هیچ توانی در زندگی نخواهیم داشت. وقتی با  سختی های نگهداری و رشد فرزند رو به رو شویم آن وقت بیشتر قدردان زحمات پدر و مادرهایمان خواهیم بود. 
گفتنی است در این مراسم جمعی از مدیران ستادی استان و همکاران مرکز شیراز نیز حضور داشتند.




تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir