اخبار برگزیده
1399/12/24 یکشنبه
دومين كنفرانس ملي علوم انساني و توسعه به ميزباني دانشگاه پيام نور استان فارس با حضور ساير شركت كنندگان در بستر مجازي
یرگزاری دومين كنفرانس ملي علوم انساني و توسعه به ميزباني دانشگاه پيام نور استان فارس در بستر مجازي
ارائه جدیدترین دستاوردهای پژوهشی دردومین کنفرانس ملی علوم انسانی وتوسعه در دانشگاه پیام نورفارس
دومين كنفرانس ملي علوم انساني و توسعه با ارائه جدیدترین دستاوردهای پژوهشی محققان ایرانی به ميزباني دانشگاه پيام نور استان فارس در شیراز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، دراین کنفرانس که به صورت آنلاین و در بستر فضای مجازی برگزار شد، 10 مقاله منتخب به صورت شفاهی ارائه و 3 مقاله برتر از سوی هئیت داوران انتخاب ومعرفی شد.
 رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: برگزاری موفق اولین کنفرانس علوم انسانی و توسعه در سال 1398، ما را مصمم کرد برای دومین بار میزبان پژوهشگران عزیز در این عرصه با هدف تحول آفرینی علمی و پژوهشی باشیم .
در ابتدای این همایش، دکتر محمدحسن صیف افزود: توجه به امر پژوهش و تحقیقات علمی به عنوان بستر بروز و ظهور خلاقیت ها درجهت شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارائه راهکارهای علمی برای حل مسائل و مشکلات جامعه،همواره در دستور کار دانشگاه پیام نوراستان فارس قرار داشته است که برگزاری چندین همایش علمی وکنفرانس های ملی نشان ازتوجه به این امر مهم است.
وی همچنین از برگزاری سومین کنفرانس ملی علوم انسانی و توسعه در دانشگاه پیام نور استان فارس در سال آینده خبر داد.
دکتر احمدرستگار دبیرعلمی کنفرانس نیز دراین مراسم، توسعه علوم انسانی و گسترش دانایی را نیازمند توجه بیشتر به امر پژوهش وگفتمان شناسی دانست و اظهارداشت: در چرخه پژوهش علوم انسانی تنها تولید علم ونشریافته های علمی کافی نیست بلکه استفاده عملی از نتایج به حاصل آمده، بسیار مهم است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش های اینچنین می تواند زمینه بحث وتبادل نظر بین متولیان و محققان را فراهم کرده و به کابردی سازی تحقیقات کمک کند.
دکتر سعید طالبی دبیر اجرایی دومین کنفرانس علوم انسانی وتوسعه نیز گفت: پس از اعلام فراخوان ارسال مقاله ، 850 عنوان مقاله از محققان، اساتید و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که از این تعداد ، 716 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.
وی محورهای کنفرانس را شامل الهیات، معارف اسلامی، علوم قرآن و حدیث، حقوق، علوم سیاسی، جغرافیا و برنامه‌ریزی، زبان‌شناسی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات انگلیسی، مطالعات فرهنگی، علوم اقتصادی، اموربانکی، امور گمرکی، حسابداری و مدیریت، روانشناسی، علوم تربیتی، مشاوره و راهنمایی، آموزش و پرورش، تاریخ و تمدن اسلامی، علوم اجتماعی، جامعه شناسی و فلسفه، جهانگردی و باستان شناسی، توسعه اقتصادی، توسعه پایدار، توسعه گردشگری، توسعه ملی عنوان کرد که محققان دراین بخشها آثار خود را ارسال کردند.
نخستین کنفرانس ملی علوم انسانی وتوسعه تیرماه سال گذشته در شیراز برگزار شده بود.




تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir