اخبار برگزیده
1399/8/29 پنجشنبه
نخستين كنفرانس ملي «فقه، حقوق و فرهنگ» از سوي دانشگاه پيام نور استان فارس با همكاري دادگستري فارس صبح امروز به صورت مجازي در شيراز آغاز به كار كرد
برگزاري نخستين كنفرانس ملي فقه،حقوق وفرهنگ در دانشگاه پيام نورفارس
ارائه جدیدترین یافته های محققان و اساتید دانشگاه ها در نخستین کنفرانس ملی" حقوق،فقه وفرهنگ" در دانشگاه پیام نورفارس
نخستین كنفرانس ملي « حقوق،فقه و فرهنگ» از سوی دانشگاه پیام نور استان فارس با همکاری دادگستری فارس صبح امروز به صورت مجازی در شیراز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، در ابتدای این مراسم، دکتر محمدحسن صیف رئیس دانشگاه پیام نوراستان فارس و رييس شوراي راهبردي كنفرانس اظهارداشت: دانشگاه پیام نوراستان فارس یکی از مراکز مهم علم آموزی در استان فارس است که زمینه 30هزار دانشجو را در مقاطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا در سطح استان فارس خصوصاً مناطق محروم ، فراهم ساخته است.
وی افزود: توجه به فعالیت های پژوهشی ، برگزاری همایش ها ، کنفرانس های استانی و ملی یکی از فعالیت های مهم دانشگاه پیام نور استان فارس است که خوشبختانه دراین زمینه شاهد برگزاری چندین همایش و کنفرانس ملی از سوی این دانشگاه در سالهای اخیر بوده ایم.
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس، با اشاره به اینکه به دلیل شرایط کرونا ومحدودیت های موجود، کنفرانس ملی حقوق به صورت مجازی برگزار شده است، یادآور شد: با توجه به زیرساخت های مناسب فنی در حوزه آموزش الکترونیکی، درحال حاضر علاوه بر اجرای منظم کلاسهای آموزشی به صورت الکترونیکی، امکان برگزاری همایش ها به صورت ویدئوکنفرانس نیز دراین دانشگاه امکان پذیر است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس  به همایش هایی که قرار است از سوی استان فارس اجرا شود نیز اشاره کرد و یادآور شد:  دومين كنفرانس ملي علوم انساني و توسعه،نخستين كنفرانس ملي علوم شناخت و تعليم و تربيت، نخستين كنفرانس ملي آينده پژوهي، علوم تربيتي و مديريت، و همچنین نخستين كنفرانس ارتباطات ورزشي از جمله کنفرانس هایی است که بزودی توسط دانشگاه پیام نور استان فارس برگزار خواهد شد.

معاون منابع انسانی دادگستری فارس نیز به عنوان سخنران این مراسم، کنفرانس ملی حقوق،فقه و فرهنگ، را یکی از اقدامات خوب و ارزشمند در حوزه فعالیت های پژوهشی مرتبط با رشته حقوق دانست.
 دکتر ارسلان اشرافی ،با تشکر از دانشگاه پیام نور استان فارس به خاطر برگزاری آن، ابرازامیدواری کرد: نتایج و دستاوردهای بدست آمده توسط محققان دراین همایش ملی ، در ارتقای خدمات قضایی بکارگرفته شود.
دکترمحمد قربان زاده دبیر اجرایی کنفرانس حقوق،فقه وفرهنگ نیز گفت: در این کنفرانس 800 مقاله از پژوهشگران و محققان به دبیرخانه کنفرانس ارائه شد که 702 مقاله در کنفرانس مورد پذیرش قرار گرفت و 10 مقاله نیز جهت ارائه ویدئوکنفرانسی انتخاب شد.

وی از حمایت ویژه حجت الاسلام والمسلمین موسوی رئیس کل دادگستری فارس از همکاری نزدیک در برگزاری همایش ، و همچنین معاون منابع انسانی دادگستری کل استان فارس  و سایر حامیان معنوی  این همایش ، و همچنین مجموعه ریاست دانشگاه پیام نور استان فارس،معاونت دانشگاه،بخشهای پژوهشی ،پشتیبانی و... به خاطر برگزاری هر چه مناسب تر این کنفرانس تقدیر وتشکر کرد.

وی همچنین یادآور شد:مقالات اين دوره از كنفرانس عمدتا در موضوعات حقوق بشر، فقه، حقو جزا، حقوق خصوصی، حقوق بین المل، مسئوليت مدني،علوم تربیتی می باشد.

دبیراجرایی کنفرانس ،همچنین ابراز امیدواری کرد بزودی فراخوان دومین کنفرانس ملی حقوق،فقه وفرهنگ جهت برگزاری در سال آینده ، انتشار یابد.
گفتنی است در در پايان این کنفرانس،از كتاب مجموعه خلاصه مقالات كنفرانس(در دو جلد) وهمچنین تمبر اختصاصي يادمان رونمایی شد.
.






تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir