كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
اخبار
بازديدها
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.
1399/9/2 یکشنبه دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور و شرایط آن 💠معرفی دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

نحوه پذیرش در دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور چگونه است؟
 داوطلبان باید از تاريخ ۵ لغایت ١٢ آذر  در سایت سازمان سنجش دفترچه ثبت نام را دانلود و از جزئیات ثبت نام مطلع می شوند. هر فرد صرفا می تواند در یک رشته وحداکثر در 40رشته/محل  ثبت نام نماید.
درحال حاضر رشته های متنوعی خصوصاً رشته های بین رشته ای و پرمخاطب در دانشگاه پیام نور فعال است.




زمان آزمون فراگیر چه تاریخی است؟
سازمان سنجش کشور آزمون ارشد فراگیر را در مورخ ۱۷  بهمن برگزار و داوطلبان با هم به رقابت می پردازند معدل مقطع کارشناسی و معدل نمرات دروس در آزمون برگزار شده معیار سنجش و ارزشیابی  مقایسه ای با سایر داوطلبان می باشد.
کارت ورود به جلسه آزمون از روز 14 بهمن ماه در سایت سازمان سنجش قابل دریافت خواهد بود.
نتیجه آزمون نیمه دوم اسفندماه اعلام خواهد شد و پذیرفته شدگان از اسفند تحصیل خود را آغاز می کنند.



منابع آزمون فراگیر چه دروسی می باشد؟

کتب مربوط به چند درس از مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور، منابع آزمون هر رشته است. لیست این دروس در دفترچه ثبت نام مشخص شده است.

مزیت دوره فراگیر چه می باشد؟

پذیرفته شدگان دوره فراگیر برای شرکت در آزمون، چند عنوان درسی مشخص را امتحان می‌دهند که در صورت قبولی در ورودی فراگیر و کسب نمره بالای 12 ، دروس  مربوطه به عنوان دروس گذرانده شده پذیرفته و عملا فرد ، دانشجوی ترم دوم دانشگاه خواهد بود.

شهریه دانشپذیری چقدر می باشد؟
هزینه اولیه خرید کارت اعتباری برای ثبت نام در سایت سازمان سنجش 95هزار تومان است. اما درصورت قبولی دانشجو و ورود به دانشگاه با توجه به اینکه دوره دانشپذیری دانشجوی ترم اول دانشجوی پذیرفته شده محسوب می شود، برای دوره دانشپذیری نصف شهریه هر ترم محاسبه می‌شود و از ترم دوم شهریه ای در حدود دو میلیون پانصدهزار تومان (بستگی به تعداد واحدهای اخذ شده) می بایست  پرداخت نمایند که البته امکان استفاده از وام های شهریه قرض الحسنه صندوق رفاه وزارت علوم و همچنین بانک قرض الحسنه مهر ایران وجود دارد.

تفاوت آزمون فراگیر و کنکور سراسری چیست؟
داوطلبان دوره فراگیر با مطالعه چند منبع مشخص در آزمون فراگیر شرکت می‌کنند و پس از قبولی وارد ترم دوم می‌شوند در مقابل داوطلبان آزمون سراسری می بایست منابع متعدد دوره ۴ ساله لیسانس را مطالعه نمایند و پس از قبولی وارد ترم اول دانشگاه می‌شوند.

مدرک دوره فراگیر معتبر می باشد؟
مدرک دانشگاه پیام نور دارای ارزش استخدامی و ترجمه برای استفاده در خارج از کشور می باشد. بعد از قبولی در دوره فراگیر از ترم دوم شما وارد دانشگاه پیام نور میشوید و هیچ تفاوتی بین دانشجویانی که از طریق کنکور کارشناسی ارشد و کسانی که بصورت فراگیر پذیرفته شده اند نمی باشد و برای همه یک مدرک واحد مورد تایید وزارت علوم و بدون درج کلمه فراگیر در آن صادر خواهد شد.


نتایج آزمون فراگیر چه زمان اعلام می شود؟
طبق اعلام سازمان سنجش نتیجه نهایی پذیرفته شدگان فراگیر، نیمه دوم اسفندماه اعلام ودانشجویان از ترم دوم (اسفند ماه99) تحصیل خود را آغاز می نمایند.


آیا امکان تحصیل در رشته دیگری غیر از رشته  کارشناسی فرد وجود دارد؟
بله امکان پذیر است لیکن داوطلباني كه رشته كارشناسي آنها با رشته كارشناسي ارشد انتخابي همنام و يا مشابه نباشد، به تشخيص گروه آموزشـي مربـوط؛ موظفنـد در دوره دانشجويي علاوه بر واحدهاي مصوب مقطع كارشناسي ارشد، حداكثر تا 12 واحد جبراني از مقطع كارشناسي همان رشته را با موفقيت بگذرانند.

دانشجویان ترم آخر هم می توانند در فراگیر ثبت نام کنند؟
دانشجوي نيمسال آخر دوره كارشناسي در صورتيكه حداكثر تا تاريخ 30/11/99 دانش آموخته شود ميتواند در آزمون دوره دانشپذيري شركت كند. اين داوطلب در صورت پذيرفتهشدن در آزمون دوره دانشپذيري هنگام ثبتنام بايدگواهي دانشآموختگي خود را ارائه كند. اينگونه داوطلبـان بايـدفرم مخصوص معدل (مندرج در انتهاي همين دفترچه راهنما) مبني بر تعداد واحد و معدل واحدهاي گذرانده را تا تاريخ 31/06/99 تكميل و نزد خـود نگه دارند تا در زمان مقتضي به مركز محل تحصيل ارائه نمايند.


اگر شهر دیگری قبول شویم باید برای کلاسها و امتحانات به آن شهر برویم؟
سیستم دانشگاه پیام نور به دلیل انعطاف لازم، این امکان را برای پذیرفته شدگان فراهم ساخته تا دانشجو به  صورت الکترونیکی از شهر محل سکونت در کلاسهای آموزشی شرکت نمایند. درشرایط کرونا نیز کلیه امتحان ها به صورت الکترونیکی برگزار می شود. با زیرساخت های موجود نیاز به کمترین رفت وآمد می باشد.
 
بعد از قبولی امکان مهمانی وجود دارد؟ آزمو ن های پایان ترم می توان در شهر محل سکونت گذراند؟
درصورتی که رشته قبولی شما در دانشگاه پیام نور محل سکونت شما نیز  فعال باشد می توان نصف دروس را مهمان شد. اما به هرحال همه دانشجویان پیام نور می توانند نزدیکترین دانشگاه پیام نور به محل سکونت خود را به عنوان محل برگزاری آزمون های پایان ترم خود انتخاب کنند.


 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر