اخبار برگزیده
1400/9/17 چهارشنبه
بزرگداشت روز دانشجو با حضور دانشگاهيان پيام نور فارس
آيين بزرگداشت روز دانشجو با حضور دانشگاهيان استان فارس برگزار و از دانشجويان برتر دانشگاه ها تقدير شد.

.


به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور استان فارس، دراين آيين كه دكتر صيف رئيس دانشگاه پيام نور استان فارس،حقدان مديرفرهنگي و دانشجويي دانشگاه، جمعي از مديران و دانشجويان دانشگاه پيام نور شيراز حضورداشتند، خانم افشاريان به عنوان دانشجوي برتر استان فارس معرفي و از وي توسط استاندار فارس تقدير شد.
دكتر ايمانيه استاندار فارس دراين مراسم پس از بيان ديدگاه ها و نظرات چندتن از نمايندگان دانشجويان، از دانشگاهيان براي مشاركت در حل مشكلات استان دعوت كرد.
دكتر محمد هادي ايمانيه افزود:تمام تلاش خود را به كار گرفتيم تا در زمينه حل برخي مسائلي كه با سرعت بيشتري مي توانستيم برطرف كنيم اقداماتي انجام دهيم. قطعا نمي توانستيم در اين مدت كوتاه به اهداف خود دست يابيم اما سعي كرديم مسير ريل را تغيير دهيم.
وي افزود:اميدواريم با همكاري و همدلي دانشجويان و جامعه علمي و دانشگاهي بتوانيم اتفاقات خوبي را در سالهاي آينده رقم بزنيم. استفاده از دانشجويان در جلسات استانداري و ترويج اين فرهنگ ميان مديران استاني ضرورت بسياري دارد و ما در حال حاضر اين مهم را مورد توجه قرار داده ايم.
ايمانيه بيان كرد: مشاركت دانشگاه ها در اداره استان يكي از اولويت هاي مهم استانداري به شمار مي رود و بر همين اساس يكي از اساتيد خوش فكر و جوان دانشگاه شيراز را به عنوان مشاور استانداري در فناوري و شركتهاي دانش بنيان منصوب كرديم و درصدد هستيم كه از دانشگاهيان براي حل مشكلات استان استفاده كنيم.
وي بيان داشت:مكانيزم ورود دانشجويان به عنوان يك شبكه نظارتي در امور مربوط به استان از اهميت زيادي برخوردار است. دانشجويان بايد چشم هاي استانداري در مناطق مختلف شهر و استان باشند.
استاندار فارس گفت: همچنين جامعه دانشگاهي با ارايه طرح علمي در رابطه با كاهش و كنترل مهاجرت روستاييان به شهر در شرايط كنوني مي تواند كمك شاياني به ما در حل اين مشكل كند.
وي عنوان داشت:متأسفانه اين تفكر در كشور ما رايج است كه براي دانشجوياني كه در حال تحصيل در دانشگاه هستند، اشتغال ممنوع است. در صورتي كه اين نوع نگرش اشتباه و نگرشي ضددين است. اين قانون نادرستي است و بايد اصلاح و شرايطي فراهم شود كه دانشجويان بتوانند همراه با تحصيل در حرفه يا شغلي مشغول به فعاليت شوند.
استاندار فارس بيان كرد: رهبر معظم انقلاب در سخنراني كه در دانشگاه شيراز داشتند فرمودند كه دانشگاه در شيراز دارالعلمي در دارالعلم است و نشان مي دهد كه همه ما تا پايان عمر دانشجو هستيم.
ايمانيه افزود: دانشجو اگر بخواهد صفت دانشجويي بودن خود را حفظ كند بايد واقعا به دنبال كسب دانش باشد و اينكه مطالبي را به او ديكته كنند مناسب شأن دانشجو نيست. هرچند استادان سرخط ها و تيترهايي ارايه مي كنند اما آنچه كه مي ماند تلاش دانشجويان براي كسب دانش است.
وي با اشاره به عدالت طلبي به عنوان يكي از ويژگي هاي مهم دانشجويان گفت: اگر قرار باشد عدالت در كشور ايجاد شود دانشجويان بايد روحيه عدالت طلبي خود را حفظ كنند. دانشجويان بايستي مسئولين و هركسي را كه به خواب رفته است بيدار كنند.
ايمانيه بيان داشت: دانشجويان باانرژي، شفاف و عدالت طلب هستند و بايد اين صفات را در خود زنده نگاه دارند چراكه ازدست دادن اين صفات باعث مي شود از روحيه دانشجويي خارج شوند. دانشجويان بايد تلاش كنند تا شجاعت در سخن را با رعايت احترام و ادب حفظ كنند.
وي گفت: خوشبختانه بسياري از دانشجويان ما اهل مطالعه و تحليل مسائل مختلف هستند و از اطلاعات اجتماعي حتي فراتر از انتظار آگاه هستند.
استاندار فارس ادامه داد: نااميدي از بزرگترين آفاتي است كه بسياري از دانشجويان به آن دچار شده اند. هرچند مشكلات و خلاف هاي متعددي در جامعه صورت گرفته است اما بايد دانشجويان تلاش كنند خود را از اين آفت دور كنند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر