اطلاع رسانی
1399/11/11 شنبه
همکاری های علمی و تحقیقاتی دانشگاه پیام نور استان فارس و اداره کل بهزیستی استان فارس گسترش می یابد
گام بلند دانشگاه پیام نور و اداره کل بهزیستی فارس برای کاهش آسیب های اجتماعی

.

گام بلند دانشگاه پیام نور و اداره کل بهزیستی فارس برای کاهش آسیب های اجتماعی
همکاری های علمی و تحقیقاتی دانشگاه پیام نور استان فارس و اداره کل بهزیستی استان فارس گسترش می یابد.
 به منظور ایجاد و گسترش هم فکری و همکاری‌های آموزشی پژوهشی در راستای اعطای تلاش متقابل در حل مشکلات و معضلات علمی-تحقیقاتی، تفاهم نامه همکاری میان اداره کل بهزیستی و دانشگاه پیام نور فارس ایجاد و امضا شد.
این تفاهم نامه که به امضای دکتر محمدحسن صیف رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس و سید صادق کشفی‌نژاد مدیرکل بهزیستی استان رسیده است، بر مبنای برآوردن نیازهای آموزشی و پژوهشی، خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی، ارائه سمینارها و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مورد نیاز بهزیستی به منظور ارتقاء توان علمی کارشناسان و محققان و بهره‌گیری از توانایی‌های بهزیستی جهت اجرای فعالیت‌های مشترک یا اختصاصی، آموزشی و پژوهشی، انتشار مقالات علمی تحقیقاتی، حمایت و هدایت پایان نامه‌های دانشجویان در راستای جامعه هدف بهزیستی، بررسی پروژه‌های تحقیقاتی و پشتیبانی از سمینارها  کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی علمی دانشگاه انجام شده است.
درحاشیه انعقاد این تفاهم نامه، دکتر صیف رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی ایران بستر مناسبی را برای علم آموزی فراهم ساخته است. وی به با اشاره به پتانسیل بالای دانشگاه در استان فارس در بخشهای علمی و آموزشی،اظهارامیدواری کرد: این تفاهم نامه زمینه توسعه بیشتر همکاری های مشترک بین دانشگاه با اداره کل بهزیستی فارس را فراهم سازد.
 سید صادق کشفی‌نژاد مدیرکل بهزیستی فارس نیز گفت: این اتفاق می‌تواند اثربخشی طرح‌های مشترک بهزیستی و دانشگاه پیام نور را در استان فارس قوت بخشیده و با همکاری‌های دو جانبه و پشتیبانی علمی بیشتر از هر چیز به کاهش آسیب‌های اجتماعی و مرتفع ساختن چالش‌های این آسیب‌ها در جامعه به صورت تخصصی بپردازد.
او افزود: در بحث تربیت مربی، بهزیستی می‌تواند کارورزی مربیان دانشگاه را برای دانشجویان در بستری مناسب ایجاد نماید و با شناسایی و تحقیقات به روز در جامعه از بسیاری از معضلات و آسیب‌های مورد نظر بهزیستی جلوگیری کند.
ایجاد بستر مناسب برای کارشناسان و محققان بهزیستی و نیز دانشجویان و اساتید دانشگاه، در پرورش نخبگان علمی بسیار حائز اهمیت بوده و همچنین در همین راستا می‌توان برای فرزندان تحت پوشش بهزیستی با شناسایی استعدادهای بالقوه شان برنامه‌ریزی‌های لازم فکری را جهت بالفعل شدن در نظر گرفت.
 
 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر