اطلاع رسانی
1399/11/13 دوشنبه
دانشجویان علاقمند به فعالیت در نشریات دانشجویی در دانشگاه پیام نور فارس با نحوه اخذ مجوز فعالیت، راه اندازی نشریه ،قوانین و مقررات حقوقی نشریات و اصول خبرنویسی آشنا شدند.
برگزاری کارگاه آموزشی نشریات دانشجویی در دانشگاه پیام نور استان فارس

.


دانشجویان علاقمند به فعالیت در نشریات دانشجویی در دانشگاه پیام نور فارس با نحوه اخذ مجوز فعالیت، راه اندازی نشریه ،قوانین و مقررات حقوقی نشریات و اصول خبرنویسی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور فارس، کارگاه آموزشی ویژه فعالین نشریات دانشجویی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان و دانشجویان متقاضی اخذ مجوز نشریه، به صورت ویدئوکنفرانس با محوریت دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد.
در این کارگاه یک روزه که به همت اداره فرهنگی و امور دانشجویی استان فارس با همکاری بخش فرهنگی مرکز شیراز برگزار شد،کریمی، مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور شیراز و از مدرسین رشته حقوق در خصوص رسانه و تاثیر آن در جامعه و موارد حقوقی مرتبط با رسانه ها سخن گفت.
وی به تشریح ساختار یک نشریه و مسئولیت های مهم هر کدام از ارکان آن، از جمله صاحب امتیاز،مدیرمسئول و سردبیر اشاره کرد و بر تشکیل تیم های منظم هیئت تحریریه برای انتشار یک نشریه خوب تاکید نمود.
در حال حاضر بیش از 40 نشریه در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی و تخصصی در دانشگاه پیام نور استان فارس منتشر می شود.
ابراهیم اژدری ، مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور فارس نیز به عنوان مدرس کارگاه ، خبرنویسی،گزارش نویسی  مصاحبه را از مهم ترین بخشهای یک نشریه دانشجویی ذکر کرد و به تشریح خبر نویسی و روزنامه نگاری دانشجویی پرداخت.
وی "کیفیت" را مهمترین معیار ارزیابی نشریات دانشجویی عنوان کرد و دراین خصوص اظهارداشت: ضعف عمده نشریات دانشجویی در دو بخش محتوایی و بصری(گرافیک و صفحه آرایی) است. متاسفانه بخشی از محتوای این نشریات ،کپی و بازنشر از منابع اینترنتی است و یا اینکه به دلیل عدم احاطه نگارندگان مطالب تولیدی به قواعد و اصول خبرنویسی، گزارش نویسی و مصاحبه، مطالب انتشار یافته از کیفیت لازم برخوردار نیستند.
این روزنامه نگار همچنین به تاثیر فضای مجازی و رسانه های دیجیتال نیز اشاره کرد و یادآور شد: علیرغم توسعه فضای مجازی، اگر چه نشریات مکتوب هیچگاه جایگاه خودشان را از از دست نخواهند داد، اما موفقیت یک نشریه دانشجویی در گرو رعایت اصول فنی روزنامه نگاری و البته رویکرد جدید ،خلاقیت و نوآوری است.
فعالین دانشجویی حوزه نشریات دانشگاه پیام نور فارس در سه کارگاه دیگر در حوزه اخلاق رسانه ، صفحه آرایی و گزارش نویسی با هدف آشنایی با اصول و روشهای صحیح تدوین و انتشار نشریه نیز شرکت خواهند کرد.
 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر